پرتاب بزرگترین تلسکوپ فضایی به فضا

به گزارش وبلاگ ستاره، خبرنگاران : تلسکوپ جیمز وب به وسیله ناسا با موفقیت به فضا پرتاب شد.

پرتاب بزرگترین تلسکوپ فضایی به فضا

تلسکوپ فضایی جیمز وب بزرگترین ماشین زمان است که از سوی ناسا به فضا پرتاب شد.

به گزارش وبلاگ ستاره، بالاخره انتظار ها به خاتمه رسید و تلسکوپ فضایی جیمز وب زمین را به مقصد فضا ترک کرد. ناسا برای ساخت این سازه حدود 10 میلیارد دلار هزینه نموده است.

این تلسکوپ فضایی پس از طی راستا معین و باز شدن در مکان معین شده اطلاعات بسیار گسترده و جامعی را درباره حیات در سیارات دیگر به سیاره زمین ارسال خواهد نمود. حتی داده هایی در خصوص منشا پیدایش کیهان نیز به زمین مخابره خواهد نمود.

این وسیله سوار بر موشک آریان 5 از پایگاه فضایی اروپا در گویان فرانسه، مستعمره ای در شمال آمریکای جنوبی، به فضا ارسال شد. مدت زمان سفر این تلسکوپ 26 دقیقه است. احتمالا حدود یک ماه طول خواهد کشید تا جیمز وب به مقصد نهایی خود برسد.

محل استقرار تلسکوپ فضایی جیمز وب

تلسکوپ جیمز وب در فاصله حدود 1 میلیون و 610 هزار کیلومتری مستقر می گردد. تصاویر دوربین های متصل به تلسکوپ جدایی این وسیله را از موشک نشان می دهند. طبق گزارش ها تلسکوپ فضایی جیمز وب هم اکنون در حال حرکت به سمت راستا معین شده است. تا کنون هیچ موردی از اختلال در حرکت این تلسکوپ گزارش نشده است. پس از رسیدن به مقصد نهایی و باز شدن تجهیزات، جیمز وب ماموریت فضایی و اصلی خود را شروع می نماید. 30 سال پیش نهاد های حوزه فضا و نجوم از جمله سازمان فضایی آمریکا و اروپا فراوری این تلسکوپ را شروع کردند.

ماموریت فضایی جیمز وب

سازه ای که می تواند تحول بزرگی در حوزه هوا و فضا ایجاد کند. طبق اعلام سخنگوی ناسا این ماموریت نیم قرن پس از ماموریت آپولو 8 انجام شد. در آن موقع فضانوردان روز کریسمس را از ماه تبریک گفتند. مسئولین ناسا تصمیم گرفتند برای گرامیداشت نام یکی از بنیانگذاران ماموریت های آپولوی ماه، جیمز وب را به عنوان نام این تلسکوپ انتخاب نمایند. این تلسکوپ 6200 کیلوگرم وزن و آینه های 6.5 متری دارد. گمان می رود که جیمز وب 10 سالی را در فضا بگذراند.

منبع: رکنا

به "پرتاب بزرگترین تلسکوپ فضایی به فضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتاب بزرگترین تلسکوپ فضایی به فضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید