اهدای 20 هزار نهال از سوی دانشگاه تهران به شهروندان

به گزارش وبلاگ ستاره، خبرگزاری خبرنگاران-پویش دانشگاه تهران؛ دانشگاه دوستدار محیط زیست امروز همزمان با روز درختکاری، در سراسر واحد های دانشگاه برگزار گردید.

اهدای 20 هزار نهال از سوی دانشگاه تهران به شهروندان

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ستاره به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، پویش دانشگاه تهران؛ دانشگاه دوستدار محیط زیست علاوه بر غرس نهال با مشارکت اعضای هیات علمی، کارکنان و جمعی از فعالان دانشجویی، شامل برنامه های دیگری در راستای حفاظت از محیط زیست نیز بود که با حضور رئیس دانشگاه تهران برگزار گردید.

رویداد اهدای نهال مثمر به شهروندان از سوی دانشگاه تهران، از صبح امروز یکشنبه 15 اسفند در مقابل سردر دانشگاه تهران شروع شد و دانشجویان عضو انجمن های علمی دانشجویی دانشکده های کشاورزی و منابع طبیعی پس از اهدای نهال به شهروندان، آموزش های لازم درباره نحوه کاشت و نگهداری این نهال ها ارائه می نمایند. در این پویش، 20 هزار نهال از سوی دانشگاه تهران به شهروندان اهدا می گردد.

سامانه تبادل کتاب دانشجویان دانشگاه تهران (UTbook) رونمایی شد

سامانه تبادل کتاب دانشجویان دانشگاه تهران (UTbook) نیز امروز همزمان با روز درختکاری با حضور دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران رونمایی شد. سامانه تبادل کتاب دانشجویان دانشگاه تهران، فضایی است که دانشجویان می توانند در آن به تبادل کتاب و حتی فروش کتاب های دست دوم خود بپردازند.

امیرحسین راحمی، مسئول کانون خیریه والعصر دانشگاه تهران در آیین رونمایی از این سامانه که در جریان پویش دانشگاه تهران؛ دانشگاه دوستدار محیط زیست با حضور رئیس دانشگاه تهران برگزار گردید، گفت: بر اساس میانه جهانی، به ازای هر 8 هزار برگ کاغذ، یک درخت قطع می گردد؛ بنابراین وقتی امکان تسهیل برای تبادل کتاب فراهم آید، به نوعی از قطع درختان جلوگیری نموده ایم.

راحمی اضافه کرد: به ازای هر 35 کتابی که در این سایت تبادل می گردد، از قطع یک درخت جلوگیری شده و به صورت نمادین، یک درخت مجازی در سایت UTbook نمایه می گردد. به موازات اضافه شدن هر درخت مجازی در این سایت، اندازه تاثیر تبادل کتاب اجرا شده در جلوگیری از فراوری و انتشار گاز های گلخانه ای، محاسبه می گردد و در سایت به نمایش درمی آید.

مسئول کانون خیریه والعصر دانشگاه تهران با بیان اینکه همه مراحل طراحی و راه اندازی سامانه تبادل کتاب دانشجویان دانشگاه تهران با مشارکت داوطلبانه دانشجویی پیش رفته است، اضافه کرد: این سامانه علاوه بر تاثیرات زیست محیطی، یک نوع یاری به اقتصاد زندگی دانشجویی نیز محسوب می گردد.

توسعه بهره برداری از انرژی های تجدیدپذیر در دانشگاه

شروع بهره برداری از سامانه انرژی خورشیدی در ساختمان شماره یک دانشکده محیط زیست، برنامه دیگر پویش دانشگاه تهران؛ دانشگاه دوستدار محیط زیست بود که با حضور اعضای هیات علمی این دانشکده برگزار گردید.

دکتر علیرضا نورپور، رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران درباره این سامانه گفت: در راستای توسعه بهره برداری از انرژی های تجدیدپذیر در مراکز دانشگاهی، بنا داریم برای تامین انرژی در دانشکده محیط زیست، استفاده از انرژی خورشیدی را جایگزین انرژی فسیلی کنیم.

وی اضافه کرد: پنل های خورشیدی نصب شده در ساختمان شماره 2 دانشکده محیط زیست، حدود 70 درصد انرژی مصرفی این ساختمان را تامین می نمایند. در ساختمان شماره یک دانشکده نیز از امروز برنامه عملیاتی جایگزینی انرژی خورشیدی به جای انرژی فسیلی شروع شد.

غرس نهال در کوی دانشگاه به یاد قربانیان کرونا

همزمان با روز درختکاری سال جاری، 250 اصله نهال مثمر در مجتمع خوابگاه های دانشگاه تهران غرس شد. حسین رضایی، معاون فرهنگی خوابگاه های دانشگاه تهران اضافه کرد: بخشی از فضای نهال کاری شده در کوی پسران، به نام یادمان قربانیان کرونا نامگذاری شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "اهدای 20 هزار نهال از سوی دانشگاه تهران به شهروندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای 20 هزار نهال از سوی دانشگاه تهران به شهروندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید