طرح مجلس درباره زمین های ملحق شده به محدوده شهر ها و روستا ها

به گزارش وبلاگ ستاره، نمایندگان مجلس در طرح اصلاح قانون شهرداری ها، نسبت به مشخص تکلیف موضوع پرداخت هزینه زمین های ملحق شده به محدوده شهر ها و روستا ها اقدام کردند.

طرح مجلس درباره زمین های ملحق شده به محدوده شهر ها و روستا ها

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ ستاره، کنندگان مجلس شورای اسلامی با تدوین طرح اصلاح موادی از قانون شهرداری ها نسبت به مشخص تکلیف پرداخت هزینه زمین های ملحق شده به شهر ها و روستا اقدام کردند.

این طرح در سیستم مجلس بارگذاری شده تا مراحل مختلف را برای آنالیز در مجلس طی کند.

متن کامل طرح اصلاح موادی از قوانین مرتبط با امور شهرداری ها به توضیح زیر است:

طرح اصلاح موادی از قوانین مرتبط با امور شهرداری ها

مقدمه:

در جریان اجرای قانون شهرداری ها، به خلا هایی بر می خوریم که عدم مشخص تکلیف قانونی، برای مردم و شهرداری ها ایجاد مشکل نموده است. برداشت های متفاوت و یا بهم ریختگی قوانین باعث میگردد تا مردم بلاتکلیف و سردرگم شوند. چند موردی که در زیر آورده شده نمونه های مشخصی از این برداشت های فرق دارد. عوارض متفاوت ورود زمین به محدوده و یا شرایط عوارض ساختمان های رها شده و یا دریافت و یا عدم دریافت بهای زمین بجای سهم زمین و نیز شرایط املاک دارای حکم قطعی ماده 100، ولی سازگار با طرح های هادی و تفصیلی از جمله موارد بلاتکلیف است که سعی شده در این طرح مشخص تکلیف شوند.

متن طرح:

ماده 1- یک پارگراف به تبصره 4 ماده واحده قانون مشخص شرایط املاک واقع در طرح های دولتی و شهرداری ها مصوب 1367/8/29 به توضیح ذیل اضافه می گردد:

در همه مواردی که امکان تامین زمین از سهم شهرداری از جمله سهم بیست درصدی شهرداری در این قانون و یا سهم شهرداری در ماده 101 قانون شهرداری میسر نباشد، شهرداری ذیربط میتواند معادل قیمت ان را براساس تصمیم هیات سه نفره کارشناسی به نرخ کارشناسی روز محاسبه و دریافت نماید.

ماده 2- یک تبصره به عنوان تبصره 2 به ردیف 24 ماده 55 قانون شهرداری به توضیح زیر اضافه می گردد:

تبصره 2- در مواردی که مالک در زمان مقرر در پروانه ساخت اقدام به تکمیل ساختمان ننموده باشد، به شهرداری اجازه داده میگردد تا براساس دستورالعملی که به وسیله شورای عالی استان ها تهیه و به تصویب وزیر کشور می رسد، به ازاء هرسال تاخیر در زمان تکمیل ساخت، درصدی از مبلغ پروانه را به عنوان جریمه تاخیر در ساخت را وصول و پروانه را برای دوره بعدی تمدید نماید.

ماده 3- یک تبصره به عنوان تبصره 11 به ماده 100 قانون شهرداری به توضیح ذیل اضافه میگردد:

تبصره 11- به شهرداری ها اجازه داده میگردد تا برای بازنگری در رای و مشخص تکلیف و صدور مجوز اخذ حق و حقوق و عوارض شهرداری، پرونده آندسته از املاکی که دارای رای قطعی صادره از کمیسیون های ماده صد قانون شهرداری هستند و حداقل ده سال از رای اولیه صادره آن ها گذشته و به هر دلیلی رای صادره اجرا نشده است و مطابق با آخرین ضوابط و مقررات ملاک عمل طرح های جامع، هادی و تفصیلی شهر مسئله ای برای حفظ آن ها وجود ندارد و اصول شهرسازی و معماری و ضوابط ایمنی و استحکام بنا را رعایت نموده اند، را به کمیسیون های ماده 100 هم عرض ارجاع کنند.

ماده 4- یک تبصره به عنوان تبصره 6 به ماده 101 قانون شهرداری ها به توضیح زیر اضافه میگردد:

تبصره 6- در مواردی که براساس مصوبات شورای توسعه و برنامه ریزی استان ها و یا شورای عالی شهرسازی و معماری در قالب طرح های بازنگری و یا الحاق به محدوده، قطعات مسکونی و یا زمین بایر به محدوده شهر و یا روستا ملحق میگردد، مالکین زمین ها و یا املاک ساخته شده به استناد ماده 101 قانون شهرداری و تبصره 4 ماده واحده قانون شرایط املاک مصوب 1367/8/29 صرفا مکلف به پرداخت سهم زمین و یا عوارض به شهرداری و یا در خصوص روستا به استناد قوانین ذیربط پرداخت سهم زمین و یا عوارض به دهیاری می باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "طرح مجلس درباره زمین های ملحق شده به محدوده شهر ها و روستا ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح مجلس درباره زمین های ملحق شده به محدوده شهر ها و روستا ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید