گزارشی تازه از دلایل بحران جهانی تراشه منتشر شد؛ خبری از بهبود نیست

به گزارش وبلاگ ستاره، احتمالا شما هم طی این چند ماه اخیر در رابطه با بحران جهانی تراشه خبرهایی شنیده اید. موارد زیادی را هم شاید به عنوان علت این موضوع شنیده باشید اما به تازگی خبر جدیدی منتشر شد که مخصوصا به علت بحران جهانی تراشه می پردازد.

گزارشی تازه از دلایل بحران جهانی تراشه منتشر شد؛ خبری از بهبود نیست

اگر خبرهای مربوط به گوشی های هوشمند را طی چند سال اخیر دنبال نموده باشید، به احتمال بسیار فراوان یک بار هم که شده نام بحران جهانی تراشه به گوشتان خورده است. مسئله ای که واقعا باعث بوجود آمدن دردسرهای زیادی برای تمام شرکت های فعال در این زمینه شده است.

کمبود تراشه باعث شد شرکت ها نتوانند محصولات خود را در تعدادی که مد نظر داشتند فراوری و روانه بازار نمایند. کاربران هم در دسترسی به گوشی هایی خاص با مشکل روبرو شدند چرا که گوشی ها در آن تعدادی که باید موجود نبودند یا به سرعت موجودی شان به اتمام می رسید. بعضی از شرکت ها نظیر سامسونگ هم مجبور شدند یک سری از گوشی هایشان را (مثل گلکسی S21 فن ادیشن) بعد از گذشت چندین ماه راهی بازار نمایند.

اما از آن جایی که به نظر نمی رسد این مشکل به زودی حل گردد، وزارت بازرگانی آمریکا تصمیم گرفت در پی علت اصلی بحران جهانی تراشه بگردد تا معین گردد چرا اصلا چنین مسئله ای بوجود آمد و چرا به انتها نمی رسد؟ در ماه سپتامبر بود که درخواست اطلاعات در رابطه با این موضوع صادر شد و فهمیدیم یک سری مسائل وجود دارد که باعث شده زنجیره تامین دچار مشکل گردد.

در میان این مسائل، افزایش میزان تقاضا برای خرید محصولات الکترونیکی، محصولات مجهز به اینترنت 5G که شامل برترین گوشی های اندرویدی سال 2019 تا به امروز می گردد و بعلاوه شیوع ویروس کرونا دیده می گردد. بیماری که باعث شد شرکت ها در ابتدا تصور نمایند تقاضا قرار است کاهش پیدا کند، در نتیجه میزان فراوری را کاهش دادند و ناگهان در دوران بیماری شاهد افزایش چشمگیر تقاضا بودیم تا بدین ترتیب شرکت ها با شرایطی روبرو شوند که اصلا برای آن آماده نبودند.

شرکت های فراورینماینده تراشه و شرکت هایی که به خاطر مشکل جهانی تراشه دچار مشکل شدند، به درخواست اطلاعات وزارت بازرگانی آمریکا پاسخ دادند که در زیر می توانید بخشی از آن ها را مشاهده کنید.

با توجه به پاسخ شرکت ها به درخواست اطلاعات وزارت بازرگانی آمریکا، می توانیم متوجه شویم که تقاضای بسیار زیاد و ناگاهانی باعث شده شرکت های فراورینماینده تراشه کاملا سورپرایز شوند و نتوانند به میزان ای که باید به احتیاج کاربران پاسخ دهند.

از اوایل سال 2021 تا به امروز که مشکل تراشه واقعا بزرگ و دردسر ساز شد، راه چاره های زیادی مطرح شد تا اندکی از میزان این مشکل کاسته گردد. شرکت های فراورینماینده تراشه کوشش کردند با ظرفیت بیشتری کار خود را ادامه دهند، سرمایه گذاری خود را افزایش دادند و شرکای تجاری جدیدی پیدا کردند، برای مثال کوالکام در سال 2021 روابط خود را توسعه داد تا بتواند به تقاضای بسیار بالای شرکت ها برای خرید مودم های 5G پاسخ دهد.

سامسونگ هم مثلا اعلام نمود که میخواهد یک شرکت فراوری تراشه در تگزاس آمریکا احداث و برای این منظور 17 میلیارد دلار هم می خواهد سرمایه گذاری کند. البته این شرکت تا قبل از سال 2024 آغاز به کار نخواهد کرد اما به نظر می رسد تا آن سال دیگر مشکل خاصی از لحاظ تراشه وجود نداشته باشد. در این گزارش بعلاوه آمده است که مشکل یادشده حداقل تا شش ماه دیگر هم وجود خواهد داشت و قرار نیست به این زودی ها شاهد اتمام آن باشیم.

دولت آمریکا در راستای حل این مشکل و به عنوان بخشی از فعالیت نوآوری و رقابت این کشور، چیزی حدود 52 میلیارد دلار در این زمینه سرمایه گذاری کرد. حال باید دید آیا در آینده ای نزدیک این همه اقدامات چه تاثیری در سریع تر شدن فرایند حل مشکل خواهد داشت.

منبع: Android Central

منبع: دیجیکالا مگ

به "گزارشی تازه از دلایل بحران جهانی تراشه منتشر شد؛ خبری از بهبود نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارشی تازه از دلایل بحران جهانی تراشه منتشر شد؛ خبری از بهبود نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید