اعلام حداقل حقوق کارگران تا چند روز دیگر

به گزارش وبلاگ ستاره، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص معین حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده گفت: جلسات شورای عالی کار در حال آنالیز است و ظرف روز های آینده تصمیم گیری نهایی انجام و حداقل مزد اعلام می گردد.

اعلام حداقل حقوق کارگران تا چند روز دیگر

به گزارش گروه مالی وبلاگ ستاره، حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در حاشیه نمایشگاه دستاورد های 6 ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل این وزارتخانه اظهار داشت: یکی از سیاست های برطرف فقر مطلق، برطرف فقر غذایی است و ما کوشش می کنیم در کارخانه های فراوری موادغذایی به ویژه صنایع شیر ایران پگاه که زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری واقع شده است با کاهش قیمت و افزایش کیفیت در مسأله برطرف فقر غذایی نقش داشته باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعلاوه در خصوص اینکه آیا بسته های غذایی برای نیازمندان در نظر گرفته اید؟ گفت: بر اساس دستور رئیس جمهور، برای شب عید نیازمندان یک بسته غذایی طراحی شده است که ما تصمیم گیر هستیم، اما باید سازمان برنامه و بودجه به جمع بندی برسد و از سوی مقامات ذی ربط اعلام می گردد.

وی در خصوص کم و کیف طراحی بسته غذایی گفت: خبر هایی در راه است، اما مقامات ذی ربط بعد از تصمیم گیری نهایی به زودی اعلام می نمایند، اما در قالب بسته های معیشتی غذایی، این بسته ها به افراد نیازمند پرداخت می گردد.

عبدالملکی تأکید کرد: ما در زمینه طراحی سبد غذایی تصمیم ساز هستیم، اما خود وزارت کار پولی در اختیار ندارد و باید منابع آن از سوی سازمان برنامه و بودجه تأمین گردد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مسأله حذف یارانه افراد ثروتمند، گفت: سامانه های ما مانند پایگاه جامع رفاه ایرانیان همین الان این امکان را دارد که افراد ثروتمند را شناسایی کنیم و ما دستگاه های مربوطه را مکلف نموده ایم که اطلاعات برخط از دارایی افراد را بدهند، اما اجرای حذف افراد ثروتمند منوط به تصویب قانون بودجه است که در مجلس در حال آنالیز است.

وی تأکید کرد: ما آمادگی داریم در صورت تصویب قانون با استفاده از سامانه های موجود افراد ثروتمند را از یارانه حذف کنیم.

عبدالملکی بعلاوه در خصوص مشخص حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده گفت: جلسات شورای عالی کار در حال آنالیز است و ظرف روز های آینده تصمیم گیری نهایی انجام و حداقل مزد اعلام می گردد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعلاوه با بیان اینکه وزارت کار در بیش از 600 شرکت سهامدار است، گفت: سیاست اصلی ما افزایش فراوری و افزایش بهره وری است و نمی خواهیم از محل افزایش قیمت به سودآوری برسیم بلکه از محل افزایش فراوری، کاهش حاشیه سود بازار و بهره وری می خواهیم به سودآوری برسیم.

وی تأکید کرد: ما همزمان که به افزایش فراوری فکر می کنیم به افزایش رفاه مردم و بعلاوه افزایش شفافیت در شرکت های زیرمجموعه و کاهش قیمت فکر می کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعلاوه با اشاره به داخلی سازی 10 محصول نو لبنیات در کشور گفت: پیش بینی می کنیم کاهش قیمت تمام شده محصولات لبنی در 20 کارخانه لبنیات پگاه زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری اتفاق بیفتد و سیاست ما کاهش قیمت از محل افزایش فراوری و بهره وری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اعلام حداقل حقوق کارگران تا چند روز دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام حداقل حقوق کارگران تا چند روز دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید