اعلام شرایط نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی

به گزارش وبلاگ ستاره، تهران (پانا) - بر اساس دستور العمل ابلاغی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور فرزندان اعضای هیات علمی که در سال 1400 دانشگاه ها پذیرفته شده اند، می توانند در صورت احراز شرایط و ضوابط، از تسهیلات انتقال یا انتقال مشروط استفاده نمایند.

اعلام شرایط نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی

دستورالعمل اجرایی نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاهها ومراکز آموزش عالی کشور برای پذیرفته شدگان آزمون سراسری 1400 و متمم آن به تمامی دانشگاهها و مراکزآموزش عالی کشور ارسال شد و بر این اساس، ثبت نام برای استفاده ازتسهیلات فوق 48 ساعت پس از اعلام نتایج آزمون سراسری سال 1400 شروع و به مدت سه روز، به صورت اینترنتی انجام می گردد و امکان مراجعه حضوری با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد.

نحوه اجرای تسهیلات نقل و انتقال فرزندان هیات علمی به این صورت است که ثبت نام همچون سال 99 به صورت اینترنتی و با مراجعه به سازمان سنجش وآموزش کشور انجام می گیرد؛ بنابراین باید این درخواست به نحو مقتضی به اطلاع اعضای هیات علمی ذی نفع آن دانشگاه رسانده گردد. بعلاوه متقاضی مدارک لازم را تهیه و اسکان آن را به وسیله سایت فوق ارسال و انتخاب رشته نمایند و از مراجعه حضوری به سازمان سنجش خودداری نمایند.

بعلاوه طبق دستور العمل اجرایی نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی و متمم آن، فرزندان اعضای هیات علمی درصورت احراز شرایط لازم می توانند از تسهیلات انتقال یا انتقال مشروط استفاده نمایند. اما امکان تغییر رشته وجود ندارد.

تقاضای داوطلبان به وسیله سازمان سنجش آنالیز و نتایج به همراه تصاویر مدارک ارسالی به سازمان، روی پرتال دانشگاه های مبدا و مقصد قرار می گیرد و نتیجه شرایط هر داوطلب به وسیله پرتال شخصی یا پیامک به وی اطلاع داده خواهدشد.

بر این اساس، معرفی شدگان باید با اصل مدارک ارسالی و در زمان معین شده به دانشگاه مقصد مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

دانشگاه مقصد باید اصل مدارک را با تصاویر ارسال شده بر روی پرتال خود تطبیق داده سپس نسبت به ثبت نام اقدام کند؛ در صورت وجود هر گونه مغایرت در مدارک، ثبت نام امکان پذیر نبوده و باید مراتب برای آنالیز به سازمان سنجش اعلام گردد.

هر زمانی معین گردد که بین اطلاعات موجود در پرتال و مدارک ارسال شده به وسیله داوطلبان مغایرتی وجود دارد دانشگاهها و موسسه آموزش عالی نسبت به رعایت ضوابط و کنترل دقیق اصل مدارک با پرتال اقدام ننموده باشند، قبولی داوطلب لغو و کلیه مسئولیت آن بر عهده موسسه آموزش عالی ذی ربط است.

دانشگاه مبدا باید مدارک قبولی و کارت ورود به جلسه داوطلبان را به دانشگاه مقصد ارسال نمایند داوطلبانی که با استفاده از این تسهیلات نقل و انتقال می یابند نیازی به ثبت نام در دانشگاه مبدا ندارند؛ بنابراین با توجه به عدم ثبت نام در دانشگاه مبدا اخذ شهریه از این داوطلبان در دوره های شهریه پرداز به وسیله دانشگاه مبدا ممنوع است.

بعلاوه پیوست فرم معرفی عضو هیات علمی رسمی و فرم معرفی عضو هیات علمی پیمانی ارسال خواهد شد و این معرفی نامه باید به صورت رسمی تایپ شده و همراه با مهر و امضای معاونت آموزشی دانشگاه محل خدمت باشد.

فرزندان اعضای هیات علمی که در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته و یا آزمون دوره های کاردانی نظام تازه دانشجویان فنی و حرفه ای و موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی و یا دانشگاه علمی کاربردی سال 1400 پذیرفته شده اند برای استفاده از این تسهیلات با توجه به تعداد اندک متقاضیان باید تمامی مدارک لازم را به وسیله سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش ثبت نمایند و پس از ثبت درخواست برای متقاضی شماره و کد رهگیری به وسیله پیامک ارسال می گردد.

در این دستور العمل تاکید شده است فرزندان اعضای هیات علمی که در سال 1400 پذیرفته شده اند می توانند در صورت احراز شرایط و روابط مربوط از تسهیلات انتقال یا انتقال مشروط استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اعلام شرایط نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام شرایط نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید