امانت بیش از 4 هزار کتاب در ایام عید نوروز 1402 استان آذربایجان غربی

به گزارش وبلاگ ستاره، خدیجه معصومی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در استان آذربایجان غربی، گفت: در ایام تعطیلات نوروز 1402 کتابخانه مرکزی ارومیه و شیخ شلتوت شهرستان مهاباد فعال بود و 4 هزار و 500 جلد کتاب از این کتابخانه ها به امانت برده شد.

امانت بیش از 4 هزار کتاب در ایام عید نوروز 1402 استان آذربایجان غربی

وی اضافه کرد: بعلاوه در این ایام 4 هزار نفر به دو کتابخانه مرکزی ارومیه و شیخ شلتوت مهاباد مراجعه نموده و 300 نفر نیز عضو کتابخانه ها شده اند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی اظهار کرد: طبق آخرین آمار، استان دارای 74 کتابخانه نهادی، 23 کتابخانه مشارکتی، 2کتابخانه مستقل و هفت سالن مطالعه است که به اقشار مختلف ارائه خدمات فرهنگی می نمایند.

معصومی اقزود: در حال حاضر یک میلیون و 500 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان موجود است. و برگزاری پویش های مختلف اهدای کتاب، برگزاری دو دوره وقف کتاب، عضوگیری رایگان ، همگی اقدامات کتابخانه های عمومی استان در جهت توسعه فرهنگ کتابخوانی است و همه این طرح ها به منظور ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تأمین و غنی سازی منابع کتابخانه های عمومی، ایجاد حس همبستگی در میان مردم و... در سطح کتابخانه های عمومی کشور از جمله اقدامات نهاد کتابخانه عمومی در جهت توسعه کتابخوانی در استان است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی ادامه داد: توسعه یافتگی هرکشور و جامعه به مقدار کتابخوانی آن جامعه وابسته است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "امانت بیش از 4 هزار کتاب در ایام عید نوروز 1402 استان آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امانت بیش از 4 هزار کتاب در ایام عید نوروز 1402 استان آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید