43 ایده تزیین آجیل شب یلدا نو و زیبا برای عروس و مهمانی

به گزارش وبلاگ ستاره، تزیین آجیل شب یلدا در مدل های مختلف در سال های اخیر مرسوم شده است. برای آجیل آرایی شب یلدا با مقوا یا تور و کنف و تزیین آجیل در ظرف گرد کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید یا اینکه به راحتی آجیل ها را در تنگ یا جام بلور هم در کنار هم بچینید و طرح زیبایی درست کنید. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله خبرنگاران، ایده هایی برای تزیین آجیل شب یلدا و جدیدترین ایده های آجیل آرایی شب یلدا برای عروس برایتان آماده نموده ایم.

43 ایده تزیین آجیل شب یلدا نو و زیبا برای عروس و مهمانی

1- نوترین ایده های تزیین آجیل شب یلدا عروس

یکی از آداب و رسوم شب یلدا که در شهرهای مختلف متداول این است که خانواده تازه داماد در شب یلدا، برای تازه عروس هدیه می برند. معمولا این هدیه ها همراه با انواع آجیل است که به شیوه زیبایی برای شب یلدای نوعروس تزیین شده اند.

هر چند این آجیل ها را می توانید به صورت آماده از شیرینی فروشی ها یا فروشگاه های زنجیره ای بخرید. ولی تزیین آجیل شب یلدا برای هدیه به عروس، لطف خودش را دارد. ضمناً برایتان به صرفه تر هم تمام می گردد. برای تزئین آجیل یلدا برای عروس بهتر است آجیل ها را طوری طراحی کنید که در کنار جلوه زیبایی که دارند، قابل استفاده باشند و تنها جنبه تزئینی نداشته باشند.

در ادامه، نوترین طرح های تزیینات را برای تزیین آجیل شب یلدا عروس برایتان آورده ایم که می توانید از آن ها ایده بگیرید.

اطلاع از آخرین مطالب مجذوب نماینده و پرطرفدار

نکته: بهتر است برای تزیین آجیل شب یلدا عروس، از به کار بردن تخمه در ظرف خودداری کنید. سینی یا ظرف آجیل را با انواع مغزها، آجیل و خشکبار، از جمله بادام، پسته، فندق، گردو، بادام هندی، بادام زمینی و … تزیین کنید.

2- تزیین آجیل یلدا در ظرف گرد

ظروف گرد برترین انتخاب برای تزیین آجیل شب یلدا هستند. در این ظروف به راحتی می توانید انواع آجیل و تخمه را به شکل های مختلف و مدل های گوناگون جا بدهید و بابت زاویه ها و به هم خوردن تقارن رنگ ها نگرانی نخواهید داشت.

ظروفی که برای تزیین به کار می برید، در صورتی که می خواهید به عنوان یک هدیه گرانبها به میزبان ببخشید، بهتر است از جنس مسی باشد. سینی های گرد مسی که کناره های آن ارتفاع زیادی نداشته باشد، برترین گزینه هستند.

سینی های روحی هم به خاطر حس نوستالژیک برای تزیین آجیل شب یلدا مناسب هستند. سینی یا ظروف شیشه ای و یک بار مصرف را هم می توانید انتخاب کنید. هر کدام را که در دسترس داشتید، برای تزیین آجیل بهره ببرید.

3- تزیین آجیل یلدا با مقوا

در این روش کافی است خودتان دست به کار شوید و یک قالب یا کاغذ و مقوا درست کنید. با چسب حرارتی لایه های مقوا را به هم بچسبانید و آجیل و تخمه های شب یلدا را در آن ها بریزید، طوری که بعد از پر شدن قالب، دیواره های آن معین نباشد و فقط طرح روی آن معین باشد.

مواد لازم برای تزیین آجیل شب یلدا

  • مقوا
  • طرح های اسلیمی
  • چسب حرارتی
  • قیچی
  • مداد
  • سینی کیک یا سینی دلخواه
  • آجیل

برای تزیین آجیل، یک طرح را به دلخواه روی کاغذ بکشید یا از اینترنت دانلود کنید و پرینت بگیرید. کاغذ را با چسب حرارتی روی سینی بچسبانید. سپس یک مقوای ضخیم را به شکل نواری و به ارتفاع 1 تا 1/5 سانتی متر برش بزنید.

روی خط های طرح دلخواهتان، نوارهایی را با چسب حرارتی بچسبانید. این نوارهای چسبیده روی کاغذ، مثل دیوار عمل می نمایند و از پخش شدن آجیل و تخمه ها جلوگیری می گردد. سپس آجیل ها با رنگ دلخواهتان را می توانید در قالبی که درست نموده اید، بریزید و تزیین کنید.

نکات مهم برای تزیین آجیل با مقوا:

*در روش تزیین آجیل شب یلدا با مقوا و کاغذ، از چسب مایع استفاده نکنید. چون این چسب بو دارد و بوی آن به آجیل ها هم منتقل خواهد شد.

*برای این مدل تزیین، از مقوای سفید بهره ببرید. بهتر است مقوا رنگ و طرح نداشته باشد تا کار زیباتر گردد.

*مقواهایی را که به عنوان قالب آجیل استفاده می کنید، می توانید بعدا هم برای تزیین به کار ببرید.

4- تزیین آجیل شب یلدا در جام

جام و لیوان ها از برترین ظروفی هستند که می توانید برای تزیین آجیل از آن ها بهره ببرید. در این روش معمولا آجیل ها به صورت لایه لایه، روی هم چیده می شوند تا از بیرون جام یا لیوان، رنگارنگ باشند و تنوع مدل، طعم و رنگ آن ها معین باشد. معمولا روی لیوان با یک لایه توری یا پارچه پوشانده می گردد. پاپیون با رنگ های مختلف هم برای زیباتر کردن جلوه جام به پایه یا بالای جام چسبانده یا گرده زده می گردد.

5- آجیل شب یلدا در تنگ

تنگ ها ظرف های محبوب دیگر هستند که برای تزیین آجیل به کار می فرایند. در این روش از تنگ ماهی یا گلدان هایی که برای ساخت تراریوم استفاده می شوند، در تزیین آجیل به کار می فرایند. می توانید بنا به ذوق و سلیقه خود، روی تنگ یا قسمت لبه آن را با پولک، مهره، اکلیل، انواع پاپیون، نخ های کنفی و …. تزیین کنید. در این روش هم مانند روش تزیین آجیل در جام، آجیل ها به صورت لایه لایه روی هم یا کنار هم چیده می شوند.

6- تزیین آجیل یلدا با تور و کنف

پارچه های تور و کنفی از دیگر پارچه های محبوبی هستند که برای تزیین آجیل به کار می فرایند. این پارچه ها هم قیمت مناسبی دارند و هم زیبا هستند. معمولا برای پوشاندن روی محفظه باز تنگ و جام هم می توان از آن ها استفاده کرد.

7- تزیین آجیل و تخمه به شکل گل

این روش تزیین هم نو است و هم بسیار زیبا. در این روش ها آجیل و میوه ها را به شکل گل های مختلف درست می کنید. در خصوص بعضی از این روش ها باید از چسب حرارتی بهره ببرید و پسته، فندق، گردو، بادام زمینی، انواع تخمه ها و در اصل آجیل هایی که مغز آن ها داخل یک پوسته قرار گرفته است، را به سیم های نازک یا روی کاغذ بچسبانید و کنار هم قرار دهید تا شکل گل پیدا نمایند. این گل های آجیلی را در سبد قرار دهید یا به شکل دسته گل درست کنید.

8- تزیین میوه های خشک برای سفره یلدا

میوه های خشک برای به کار بردن در سفره یلدا، به همراه میوه های تازه بسیار عالی هستند. هر چه تنوع میوه های خشک بیشتر باشد، می توانید تنوع بیشتری هم بدهید. یکی از نوترین تزیینات آجیل شب یلدا برای عروس این است که این میوه ها را مانند آجیل ها در تنگ، سینی یا با تور تزیین کنید.

در این مورد هم سعی کنید از میوه های خشک که رنگ هایشان فرق دارد و با هم تضاد دارد، بهره ببرید. برترین میوه ها برای آجیل و شب چره یلدا شامل انجیر خشک، برگه زردآلو خشک، توت، کشمش، برش های خشک شده مرکبات، کیوی، سیب و… هستند. ترکیب آجیل و میوه خشک هم یک مدل مجذوب نماینده برای تزیین آجیل شب یلدا یا عید است.

9- استفاده از شکلات و آبنبات در کنار آجیل

علاوه بر آجیل ها مثل انواع بادام، پسته، گردو، یا انواع تخمه ها مثل تخمه کدو، آفتابگردان، جابانی، هندوانه و …، آبنبات و شکلات ها هم در کنار آجیل ها برای تزیین به کار می فرایند. استفاده از انواع شکلات و آبنبات ها، هم می تواند جلوه ظرف تزیین شده را زیباتر و مجذوب نماینده تر کند و هم طعم های نوی را به ظرف آجیل اضافه خواهد نمود.

می توانید همراه با آجیل های شب یلدا، شکلات های کاکائویی یا شیری که خودشان هم کاور دارند، در ظرف آجیل قرار دهید. ضمناً خودتان هم می توانید شکلات های مغزدار و خوشمزه با طرح های دلخواه تان را درست کنید و در کنار آجیل ها قرار دهید. حتی کنار ظرف را روبان های رنگی بزنید تا زیباتر شوند. پیشنهاد می کنیم مقاله تزیین هندوانه شب یلدا را هم بخوانید.

10- طراحی آجیل شب یلدا در سبد گل

یکی دیگر از ایده های مجذوب نماینده برای تزئین آجیل شب یلدا برای عروس و مهمانی این است که با استفاده از انواع تخمه و آجیل ها گل درست کنید. سپس مقداری آجیل داخل سبد بریزید و گل ها را به صورت شاخه ای داخل سبد بگذارید. می توانید برای جلوه بیشتر از برگ های مختلف برای تزئین گل های آجیلی بهره ببرید و یک طرح خاص و فوق العاده زیبا برای این روز آماده کنید.

در صورتی که دوست دارید آجیل شما بیشتر جنبه تزئینی داشته باشد، می توانید آجیل های داخل سبد را حذف کنید و فقط از گل های آجیلی بهره ببرید.

سخن پایانی

سعی کنید در تزیین آجیل شب یلدا، لایه های همرنگ کنار هم قرار نگیرند، مخصوصا اگر به صورت لایه لایه آن ها را کنار هم می چینید. مثلا رنگ بادام و تخمه جابانی(ژاپنی) بسیار به هم شبیه است. پس بهتر است بین آن ها را لایه هایی از پسته یا بادام هندی قرار دهید. در خصوص تخمه ها هم همین روش را به کار ببندید.

برای پیاده کردن نوترین ایده های تزیینات آجیل می توانید هر یک از روش های بالا را با استفاده از مواد دلخواهتان امتحان کنید. علاوه بر شب یلدا، این مدل تزیین ها را برای مناسبت های دیگر و به عنوان هدیه و سوغاتی هم می توانید انجام دهید.

سوالات متداول

برترین روش برای تزئین آجیل شب یلدا عروس چیست؟

برترین ایده برای تزیین آجیل شب یلدا عروس این است که آجیل ها را به شکل های متنوع و به طور تفکیک شده داخل ظرف یا سینی بچینید و یا به صورت دسته گل طراحی کنید و داخل سبد قرار دهید.

چطور از شکلات و آبنبات در کنار تزیین آجیل شب یلدا و عید استفاده کنیم؟

برترین مدل آجیل آرایی شب یلدا این است که در یک ظرف انواع آجیل و شکلات های مغزدار در کنار هم بچینید. تنوع رنگ های شکلات و آجیل ها در کنار هم جلوه فوق العاده ای به ظرف آجیل شما می بخشد.

نوشته های مرتبط

چند ایده یلدایی | 30 ایده تزیین سفره و چیدمان شب یلدا

همه چیز درباره 13 تا از خوراکی ها و نمادهای شب یلدا

16 ایده جالب برای جشن تولد شیک و مقرون به صرفه

روش های از بین بردن تار عنکبوت در منزل

منبع: افق کوروش

به "43 ایده تزیین آجیل شب یلدا نو و زیبا برای عروس و مهمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "43 ایده تزیین آجیل شب یلدا نو و زیبا برای عروس و مهمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید