فرهنگ و هنر

طرز تهیه آبگوشت بزباش اصفهانی اصیل و سنتی به روش محلی

آبگوشت بزباش اصفهانی که به آن گوشت و لوبیا اصفهانی هم می گویند یکی از غذاهای سنتی اصفهان است که می تواند گزینه خوب و البته مقوی برای برنامه غذایی همه باشد. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه آبگوشت بزباش اصیل را مرور کرده بودیم و در ادامه می خواهیم طرز تهیه آبگوشت...

4 بهمن 1402

بررسی مقدار تحقق اعتبارات وزارت میراث فرهنگی در 8 ماهه اول 1402

خبرگزاری مهر/ براساس گزارشات منتشر شده، بررسی میزان تحقق اعتبارات وزارت میراث فرهنگی در 8 ماهه اول 1402 صورت گرفت.

6 دی 1402

استان آذربایجان شرقی مستعد توسعه بوم گردی است

ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، استان آذربایجان شرقی مستعد توسعه بوم گردی است.

30 شهریور 1402

کلیسای سنت ساوا، دومین کلیسای بزرگ ارتدوکسی دنیا در بلگراد

از هر مسیری که به بلگراد، مرکز کشور صربستان نزدیک شوید، نمی توانید شاهکاری به نام کلیسای ارتدوکسی سنت ساوا را از دست بدهید! این کلیسای بزرگ از آثار تاریخی مهم و بعلاوه دومین کلیسای بزرگ ارتدوکسی دنیا به شمار می رود.

27 شهریور 1402

بشنوید ، قطعه تازه محسن چاوشی برای زخم کاری 2 ، دختر شاه پریونو بردن ...

محسن چاوشی خواننده فصل دوم زخم کاری، سریال پربیننده محمدحسین مهدویان شد.

7 مرداد 1402

کروسان چیست؟ از تاریخچه تا طرز تهیه انواع کروسان

کروسان یا کروسانت یک نوع شیرینی کَره ای و ترد و خوشمزه است که در تمام دنیا به عنوان یکی از پرطرفدارترین نان ها شناخته می گردد. در ابتدا شاید کروسان را بتوان یک نوع شیرینی دانست ولی در اصل، یکی از انواع نان های شیرینی است که به عنوان صبحانه سرو می گردد. در...

28 خرداد 1402

عکس ، هوش مصنوعی از خانه ها در 2050 پرده برداری کرد

ایسنا نوشت: تا سال 2050، دستیاران هوش مصنوعی نیازهای ساکنان را پیش بینی و مصرف انرژی را مدیریت خواهند کرد. دستورهای صوتی و سیستم های تشخیص حرکات، جایگزین دکمه های سنتی خواهند شد و خانه ها دارای سیستم های هوش مصنوعی شخصی سازی شده برای یاری کردن به کارهای...

11 خرداد 1402

مجموعه سه گانه نگهبانان وارد بازار نشر شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، مجموعه سه جلدی سه گانه نگهبانان نوشته لیان تَنِر و با ترجمه پیمان اسماعیلیان از سوی انتشارات محراب قلم منتشر شده است. این مجموعه دربردارنده داستانی پرهیجان و تخیلی است که قهرمانانش بچه هایی در آستانه نوجوانی اند.

22 فروردین 1402

امانت بیش از 4 هزار کتاب در ایام عید نوروز 1402 استان آذربایجان غربی

خدیجه معصومی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در استان آذربایجان غربی، گفت: در ایام تعطیلات نوروز 1402 کتابخانه مرکزی ارومیه و شیخ شلتوت شهرستان مهاباد فعال بود و 4 هزار و 500 جلد کتاب از این کتابخانه ها به امانت برده شد.

16 فروردین 1402

ورزشکار و مربی ووشو: آرزو دارم در منطقه 4 باشگاه دایرکنم ، این ورزش هوش و تمرکز بالایی می خواهد

در اینکه ورزش های رزمی بین جوانان و نوجوانان هواداران بی شماری دارد، تردیدی نیست. این ورزش ها به دلایل فراوان برای جوانان جاذبه بسیاری دارند. ووشو یکی از همین ورزش هاست که دارای قدمتی چند هزار ساله و تنوع حرکتی فراوان است.

25 اسفند 1401

سختی های فیلمسازی در شرایط سخت، شرکت در جشنواره باعث می گردد فیلم سال بعد اکران و دیده گردد

فیلم آه سرد امروز و در دومین روز از جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت با حضور دست اندرکاران حوزه رسانه، به نمایش درمی آید.

16 بهمن 1401

شام آخر در آگنی تاژ، روایت آدم هایی که هرکدام چیزی گرو گذاشته اند

آگنی تاژ روایتی از خیال ها و آرزوهای آدمی است، داستان آدم هایی که هرکدام چیزی گرو می گذارند و می روند تا به آرزوهایشان برسند.

7 بهمن 1401

بازسازی 30 اثر تاریخی خراسان شمالی در 9 ماهه امسال

ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، بازسازی 30 اثر تاریخی خراسان شمالی در 9 ماهه امسال صورت گرفت.

3 بهمن 1401

نوستالژی؛ تیتراژ مرموز انیمیشن مارکوپولو

ملودی موسیقی مارکوپولو دربرگیرنده حس و حال خاصی بود.

23 دی 1401

فرود آپولو 11 ، ده خطا در سفر به ماه و زیرکی نیل آرمسترانگ

فرود آپولو 11 بر روی ماه و رقم خوردن سفر انسان به ماه، یکی از مجذوب نماینده ترین وقایع تاریخی ست که حرف های ناگفته بسیاری درباره آن وجود دارد. سفر انسان به ماه همواره دور از فکر بود تا زمانی که آپولو 11 به سمت آسمان و بی نهایت پرتاپ شد. هرچند که سفر انسان به...

14 دی 1401

در خانه بنیانگذار نشر دانشگاهی چه می گذرد؟ ، صاحب این خانه از نماینده پاپ جایزه گرفت

خانه مرحوم سعید نفیسی، استاد پرآوازه ادبیات ایران از جمله خانه های ارزشمند و جاذبه های تاریخی استان تهران است که قدمتش به دوران قاجار برمی شود.

9 دی 1401

(عکس + فیلم) هومن سیدی کجاست؟

امروز که سالروز 42 سالگی هومن سیدی است، سوال پرتکرار کاربران درباره شرایط کنونی او پررنگ تر خودش را نشان می دهد. هومن سیدی پس از جنگ جهانی سوم اثری تولید نکرده است و آخرین حضورش در شبکه های اجتماعی نیز به سه هفته قبل بر می گردد.

30 آذر 1401

یک هزار و 268 نفر در صنعت گردشگری استان سمنان اشتغال دارند

کرم زاده گفت: فعالیت 324 واحد تاسیسات گردشگری با 987 اتاق و ظرفیت سه هزار و 732 نفر در این استان، زمینه اشتغال یک هزار و 268 نفر را فراهم نموده است.

6 آبان 1401

هتل بوتیک اسپلندید، اقامتگاهی سه ستاره و مشهور در بلغارستان

هتل بوتیک اسپلندید در شهر وارنای بلغارستان واقع شده است. این هتل سه ستاره بوده و در میان هتل های وارنا از معروفیت زیادی برخوردار است، زیرا به علت قیمت مناسب و برخورد خوب پرسنل در میان جهانگرد ها و گردشگران هواداران زیادی کسب نموده است.

3 آبان 1401

در جبهۀ غرب خبری نیست؛ برترین فیلم جنگی سال 2022

اریش ماریا رمارک 92 سال قبل رمانی نوشت که به یکی از مهم ترین آثار ضد جنگ در ادبیات معاصر تبدیل شد. رمان در جبهۀ غرب خبری نیست دو سال بعد از نگارش، در قالب یک فیلم سینمایی عرضه شد؛ فیلمی که توانست سه جایزۀ اسکار هم برنده گردد.

26 مهر 1401
تعداد: (151)