تهیه خانگی برترین ماسک های صورت: پوست های خشک و ترک خورده

به گزارش وبلاگ ستاره، اگر پوست شما خشک است و دائم پوسته پوسته می گردد، شما تنها نیستید. این یک مسئله رایج است، اما شما می توانید با درست کردن چند محصول پوستی مرطوب کننده در خانه، با این مشکل مبارزه کنید. اگر پوست شما به علت شرایط زمستانی خشک شده، از فرآیند طبیعی پیری خشک شده یا به دلایلی که شما نمی توانید معین کنید، این دستورالعمل ها می توانند برای شما مناسب باشند.

تهیه خانگی برترین ماسک های صورت: پوست های خشک و ترک خورده

برای تهیه این ماسک ها، بسیاری از مواد تشکیل دهنده را می توان در کابینت آشپزخانه و یخچال پیدا کرد. عسل، شیر، شکر قهوه ای و آووکادو برای پوست های خشک فوق العاده هستند.

اگر حساسیت پوستی دارید، ابتدا می بایست میزانی از ماسک را روی گردن یا مچ دست خود تست کنید. با این حال، بسیاری از این مواد خالص هستند و بیشتر مردم با آن مسئله ای نخواهند داشت. آنها مطمئنا بهتر از ماسک هایی هستند که در شیشه های زیبا خریداری می کنید و اغلب از مواد شیمیایی و مواد نگهدارنده استفاده می نمایند که همین مواد می توانند باعث خشک شدن پوست شوند.

پس از شستشوی صورت خود از ماسک، یک مرطوب نماینده یا میزانی روغن اعمال کنید.

پوست هر کس احتیاجهای مختلفی دارد. اگر فرمولی برای یک نفر کار می نماید، لزوما به این معنی نیست که برای شما نیز کار خواهد نمود. بنابراین اگر شما یکی از این دستورالعمل ها را امتحان کنید و نتایج مورد انتظار را دریافت نکردید، ممکنن است بخواهید به سمت دستورالعمل دیگری حرکت کنید.

آب، آب، آب. افرادی که پوست شگفت انگیزی دارند، تمایل دارند میزان زیادی آب بنوشند.

قبل از رفتن به مهمانی یا جشن، اگر قصد دارید پوست شما بدرخشد، الکل و قند را کنار بگذارید.

پاک نماینده های خود را عوض کنید. اگر پوستی خشک دارید، از یک پاک نماینده کرمی بهره ببرید که روغن آن از بین نرود.

لایه برداری، یک از کارهای کلیدی است. شما باید سلول های مرده پوست را حذف کنید تا پوست شما بتواند مرطوب نماینده یا روغن ها را بهتر جذب کند. اما اگر پوست شما قرمزی دارد، از هر چیزی که پوست شما را پاره و پوسته پوسته می نماید، مانند یک دستمال، شکر یا اسکراب با میکروباکس (که به هر حال برای محیط زیست بد است) دوری کنید. در عوض، یک لایه بردار مبتنی بر آنزیم را امتحان کنید. این آنزیم ها (معمولا در میوه ها یافت می شوند) پوست مرده را به طور طبیعی پاک می نمایند و از خشک شدن بیش از حد پوست جلوگیری خواهند کرد.

1-ماسک صورت آووکادو

آووکادو یک مرطوب نماینده طبیعی است. این ماسک شگفت انگیز برای همه نوع پوست، به جز پوست های چرب عالی هستند. آووکادو برای پوست های بالغ، چین و چروک خورده و خشک بسیار عالی است.

دستورالعمل ها تنها احتیاج به یک آووکادوی تازه دارند. بهتر است از آووکادوی رسیده، تازه و اورگانیک بهره ببرید و آن را له کنید تا به صورت خمیری مانند در آید. هنگامی که با هویج، عسل، روغن و تخم مرغ ترکیب گردد، می تواند پوست شما را تازه و کاملا مرطوب کند.

2- اسکراب شکر قهوه ای

شکر طبیعی قهوه ای، یک لایه بردار طبیعی است که برای ساخت بسیاری از اسکراب های صورت فوق العاده است. دستورالعمل های تهیه اسکراب با شکر قهوه ای نه تنها پوست شما را از سلول های پوست خشک پاک می نماید، بلکه شامل مواد مرطوب نماینده نیز می باشند.

از مخلوط روغن نارگیل ساده و شکر قهوه ای تا مخلوط مرطوب نماینده عسل و روغن نارگیل، مطمئنا یکی از دستور العمل ها در اینجا برای شما کار خواهد نمود. این اسکراب ها بر روی تمام انواع پوست کار می نمایند و بویژه برای بازسازی پوست های بیش از حد خشک مفید هستند.

3- ماسک خانگی شیر

این ماسک، یک ماسک کلاسیک برای صورت به شمار میرود. شیر به زیبایی برای مرطوب کردن پوست های خشک کار می نماید و اسید لاکتیک آن به طور شگفت انگیزی سلول های خشک شده پوست را از بین می برد.

در این دستورالعمل از شیر یا شیر خشک، عسل، آلوئه ورا و روغن های ضروری استفاده می گردد. این ماسک تقویت نماینده قوی پوست است و حتی خشک ترین پوست ها را سالم نگه می دارد.

4- مرطوب نماینده روغن نارگیل و کره کاکائو

آشپزخانه شما یکی از برترین اسرار زیبایی و مخصوصا برای مبارزه با پوست های خشک بسیار یاری نماینده است. روغن نارگیل می تواند این کار را به تنهایی انجام دهد و برای استفاده روزمره در زمستان مناسب است.

کافیست میزانی روغن نارگیل را قبل از استفاده از آرایش روزانه خود، اعمال کنید و اضافی را با استفاده از یک دستمال مرطوب پاک کنید. این محصول می تواند پوست های بسیار خشک را مرطوب نگه دارد.

اگر می خواهید رطوبت و آبرسانی بیشتری داشته باشید، روغن نارگیل را با کره کاکائو و روغن زیتون ترکیب کنید. این ترکیب، یکی از شگفت انگیز ترین مرطوب نماینده ها است.

5- ماسک صورت زردچوبه روشن نماینده پوست

در همه زمان ها از زردچوبه استفاده می شده است، اما بعلاوه می توان از آن یک ماسک درخشان برای پوست های خشک یا پیر ایجاد کرد. با این ماسک، شما تمام مزایای بهبودی این ادویه را دریافت می کنید، از جمله خواص آنتی اکسیدان و ضد باکتری و می توانید التهابات و یا صدمه های خورشید به پوست را کاهش دهید.

دستور ماسک صورت زردچوبه فوق العاده ساده است. شما می توانید این ماسک را به راحتی با زردچوبه، آرد، عسل و روغن نارگیل تهیه کنید. این اسکراب نه تنها مرطوب نماینده بسیار قوی است، بلکه پوست را روشن می نماید و یک راهنمای قدیمی است که در روال های زیبایی در هند استفاده می شده است.

6- ماسک صورت شکلات تیره

همه شکلات ها برای پوست شما بد نیست! به طور شگفت انگیز، شکلات تیره زمانی که در تهیه ماسک استفاده می گردد یک مرطوب نماینده فوق العاده است و این یک درمان خانگی مناسب برای پوست های خشک است.

تنها با چند ماده ساده، شکلات تیره، نمک و شیر و نیم ساعت از زمان خود، می توانید پوست خود را هیدراته و تازه کنید.

7- موم پارافین برای دست ها

صورت شما تنها جایی نیست که حساس به خشکی و پوسته شدن است. بسیاری از ما متوجه می شویم که دست ما نمی تواند به مقدار کافی رطوبت خود را به خصوص در فصل زمستان حفظ کند. در چنین شرایطی، درمان با موم پارافین می تواند یاری کند.

این درمان خانگی منحصر به فرد، دقیقا مانند همان درمان های لاکچری است که با موم انجام می دهند. شما به سادگی دست های خود را در موم آب شده فرو ببرید، 30 دقیقه صبر کنید، و سپس آن را ازروی پوست خود پاک کنید. این موم دست ها را نرم می نماید و بعلاوه برای مرطوب کردن پاها نیز بسیار خوب عمل می نماید.

8- اسکراب پا برای پاشنه های خشک و ترک خورده

زمستان می تواند برای دستان شما نوعی دشمن محسوب گردد، اما تابستان دشمن پاها است. در طول فصل صندل، پاشنه شما در معرض تمام انواع محیط های خشن قرار می گیرد، و شما می توانید با تهیه یک اسکراب ساده، با آن مقابله کنید.

این یک فرآیند پنج مرحله ای است که پس از چندین روز، جادو می نماید. هنگامی که پاشنه های خود را با این اسکراب ماساژ دادید و بهبودی را احساس کردید، می توانید اعمال آن را متوقف کنید و از سنگ پا بهره ببرید. در مطالب آینده، تهیه و روش استفاده از این اسکراب 5 مرحله ای به تفصیل توضیح داده خواهد شد.

9- اسکراب شکر یا نمک

آخرین چیزی که ما برای مبارزه با پوست خشک توصیه می کنیم این است که لایه برداری را به صورت یک عادت منظم انجام دهیم. سلول های خشک پوست یکی از بزرگترین مخالفان شما هستند زیرا پوست را پوشانده و به مرطوب نماینده ها اجازه نمی دهند تا به طور کامل اثر خود را بگذارند. با استفاده از لایه برداری، شما این سلول های خشک را از بین می برید و پوست خود را پاک و آماده برای اعمال انواع مرطوب نماینده های مورد علاقه خود می کنید.

احتیاجی به صرف پول زیاد در فروشگاه ها برای اسکراب وجود ندارد. با کمی شکر یا نمک، آب یا روغن و دیگر مواد مفید از آشپزخانه، بسیار آسان است که یک اسکراب پوست صورت و بدن را در خانه خود تهیه کنید. دستور العمل ها مختلف هستند، اما بیشتر آنها هزینه بسیار کمی دارند و می توانند ظاهر پوست شما را زیبا نمایند.

منبع: فوت و فن / liveabout.com

به "تهیه خانگی برترین ماسک های صورت: پوست های خشک و ترک خورده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه خانگی برترین ماسک های صورت: پوست های خشک و ترک خورده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید