جزئیات اجرای برنامه های آموزشی و نحوه بازگشایی دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد

به گزارش وبلاگ ستاره، وزیر بهداشت طی نامه ای به روسای دانشگاه های علوم پزشکی، اصول کلی بازگشایی و اجرای برنامه آموزشی نیم سال اول تحصیلی 1401-1400 را خاطرنشان کرد.

جزئیات اجرای برنامه های آموزشی و نحوه بازگشایی دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ ستاره، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور طی نامه ای به روسای دانشگاه / دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، نحوه بازگشایی دانشگاه های تابعه را تعیین کرد.

در این نامه آمده است؛ با توجه به شرایط حاکم برنظام آموزشی علوم پزشکی در دوران همه گیری ویروس کرونا و ابلاغ دستورالعمل های متعدد در این خصوص، بدینوسیله اصول کلی بازگشایی و اجرای برنامه آموزشی نیم سال اول تحصیلی 1401-1400 به توضیح زیر به حضور ابلاغ می گردد.

1- پوشش فوری و سریع واکسیناسیون اعضای هیئت علمی، دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی، دستیاران پزشکی و پرسنل آموزشی عرصه های مختلف در مرحله اول و هم واکسیناسیون خانواده های آن ها در مرحله بعدی

2- با توجه به فعال بودن ساختار کلان منطقه ها آمایشی و با موضوع روسای کلان منطقه ها آمایشی به دانشگاه ها اختیار داده می گردد تا به اقتضای هر منطقه آمایشی و دانشگاه های مستقردر آن برنامه ریزی و اقدام نمایند.

3- آموزش سال تحصیلی 1401-1400 به صورت ترکیبی حضوری و مجازی اجرا خواهد شد. در این خصوص مقدار وسعت ارائه اموزش ها به صورت مجازی به عهده هر کلان منطقه است.

4- برنامه های آموزشی دستیاران و اینترن های پزشکی بدلیل ماهیت ارائه خدمات درمانی آن ها برابر روال معمول اجرا گردد. در این خصوص گروه های آموزشی می توانند از امکانات آموزش مجازی استفاده نمایند.

5- برنامه های آموزشی دانشجویان پرستاری، مامایی، هوشبری، اتاق عمل و... که دارای عرصه آموزشی بالینی هستند معادل کارورزی برابر روال معمول اجرا می گردد.

6- بر این اساس روسای کلان منطقه ها آمایشی و دانشگاه ها / دانشکده های مستقر در آن کلان منطقه می توانند از دستور العمل ابلاغی 27 تیر ماه 1400 معاونت اموزشی بهره برداری نمایند.

7- زمان بازگشایی دانشگاه ها و جزئیات مربوطه متعاقبا به وسیله معاونت اموزشی اعلام می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "جزئیات اجرای برنامه های آموزشی و نحوه بازگشایی دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات اجرای برنامه های آموزشی و نحوه بازگشایی دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید