کرونا سبب گسترش فرصت آموزش مجازی شده است ، لزوم برنامه ریزی مسئولان برای دوران پساکرونا

به گزارش وبلاگ ستاره، دانشیار برنامه ریزی درسی سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی گفت: بیان نمود: کرونا سبب شد، آموزش عالی به صورت جدی در زمینه آموزش مجازی قدم بردارد و فرصتی برای گسترش آن باشد.

کرونا سبب گسترش فرصت آموزش مجازی شده است ، لزوم برنامه ریزی مسئولان برای دوران پساکرونا

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ ستاره، محمد آرمند دانشیار برنامه ریزی درسی سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در برنامه رادیویی گفت وگوی علمی درباره آموزش عالی در دوران کرونا و پساکرونا گفت: این ویروس باعث ایجاد فرصت ها و همچنین تهدید هایی در حوزه آموزش عالی شده است. شیوع این بیماری موجب شده به سمت ابزار ها و رسانه هایی برود که باید پیش از این به طرف آن ها می رفتیم هر چند کار هایی در حوزه مجازی شده بود.

آرمند شرح داد: شیوع کرونا سبب شد، آموزش عالی به صورت خیلی جدی در زمینه آموزش مجازی قدم بردارد و این اقدامات قطعاً در آینده می تواند فرصت های بسیار خوبی برای آموزش های گسترده تر و متفاوت به ویژه از مسافت های دور ایجاد کند.

دانشیار برنامه ریزی درسی سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی درباره فرصت هایی که آموزش مجازی به واسطه کرونا ایجاد کرده است اظهار کرد: یک دانشجویی که در شهر بسیار دوری قرار گرفته است، از طریق آموزش مجازی می تواند تمام نیاز های خود را بدون سفر به مقصد دانشگاه برطرف کند و آموزش لازم را ببیند.

آرمند از ضرورت تقویت زیرساخت های آموزش از راه دور و مجازی در تمام پایه ها به ویژه آموزش عالی گفت و اظهار کرد: این مسئله از سال ها قبل در جهان آغاز شده است و دانشگاه های معتبر جهان مانند آکسفورد و کمبریج بعضی از درس های خود را به صورت ابزار های الکترونیکی تهیه و ارائه کردند. در این راستا سایت هایی وجود دارند که این دورس را حمایت می کنند. به این شکل یک دانشجو از یک کشور دیگر می تواند به راحتی در دوره های دانشگاهی شرکت کند.

دانشیار برنامه ریزی درسی سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در ادامه از تداوم استفاده از آموزش از راه دور خبر داد و اعلام نمود: در آینده حتی در صورتی که کرونا نیز برطرف شود، جهان با توجه به اینکه به سمت آموزش از راه دور رفته است، شاهد استفاده مستمر از این ابزار ها و شیوه ها خواهیم بود، اما این کاربرد ها در جای خود خواهد بود؛ برای دروس عملی و بعضی از درس های خاص، حتماً باید حضور فیزیکی صورت بگیرد.

وی آموزش مجازی را یک مکمل برای دروس آموزش عالی دانست و بیان کرد: در آینده و در دوران پسا کرونا نیز می توانیم از ابزار های مجازی برای تقویت آموزش استفاده کنیم و باید به این سمت حرکت کنیم. مسئولین نیز باید در این راستا برنامه ریزی کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کرونا سبب گسترش فرصت آموزش مجازی شده است ، لزوم برنامه ریزی مسئولان برای دوران پساکرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا سبب گسترش فرصت آموزش مجازی شده است ، لزوم برنامه ریزی مسئولان برای دوران پساکرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید