بازسازی 30 اثر تاریخی خراسان شمالی در 9 ماهه امسال

به گزارش وبلاگ ستاره، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، بازسازی 30 اثر تاریخی خراسان شمالی در 9 ماهه امسال صورت گرفت.

بازسازی 30 اثر تاریخی خراسان شمالی در 9 ماهه امسال

علی مستوفیان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی اظهار کرد: در این بازه زمانی 30 اثر تاریخی سطح استان با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و 977 میلیون ریال بازسازی شد.

مستوفیان اضافه کرد: از آثار بازسازی شده میتوان به مقبره حمام روستای استاد، گرمابه استاد و آرامگاه بابا و بی بی در فاروج، شهر بلقیس، امامزاده زید توی، امامزاده دهنه شیرین، ارگ دولت آباد و آب انبار صفی آباد در اسفراین، بازسازی بقایای معماری محوطه تاریخی ریوی، بنای گرمابه قلعه خان، بنای تاریخی روستای زرد و گرمابه قلعه خان در مانه و سملقان، بازسازی رباط قلی، بنای کوشک در جاجرم، بازسازی رباط عشق و باغ مزار در گرمه، بازسازی گرمابه عسگری، مقبره شهدا، حسینیه جاجرمی، بخشی بنای تاریخی مفخم، یک حجره در کاروانسرای سبزه میدان و بازسازی بنای امامزاده نبی (ع) غلامان در رازو جرگلان اشاره نمود.

وی به ثبت آثار تاریخی در لیست آثار ملی کشور نیز اشاره نمود و گفت: از ابتدای سال تا کنون 30 اثر خراسان شمالی در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این تعداد 15 محوطه و بنا، 6 اثر ناملموس، 5 اثر منقول تاریخی و فرهنگی و 4 اثر طبیعی را شامل می گردد.

مستوفیان با بیان اینکه در حال حاضر 6 موزه در سطح استان فعال هستند، گفت: از ابتدای سال تا کنون 13 هزار بازدید کننده داخلی و خارجی از موزه ها و اماکن تاریخی سطح استان بازدید کردند.

وی تأکید کرد: در 9 ماهه امسال 3 مورد کاوش و حدس در محوطه تاریخی فاروج، تپه حیدران جاجرم و محوطه تاریخی ریوی به مبلغ 30 میلیارد ریال انجام شد.

منبع: همگردی

به "بازسازی 30 اثر تاریخی خراسان شمالی در 9 ماهه امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی 30 اثر تاریخی خراسان شمالی در 9 ماهه امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید