نرخ های نجومی رهن و اجاره واحد تجاری و فروشگاهی در سام سنتر

به گزارش وبلاگ ستاره، تهران در مناطق و محله های مختلف خود پاساژها، مجتمع های تجاری و مراکز خرید گوناگونی دارد. تنوع و تعداد بسیار زیاد این مراکز خرید موجب شده است که ساکنان مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب تهران محدودیتی در خرید مایحتاج روزانه زندگی احساس نکنند. در این میان بعضی از پاساژها یا مراکز خرید نسبت به سایر مجتمع های تجاری شهرت و محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. البته بیشتر آن ها این جایگاه ویژه را مدیون موقعیت جغرافیایی و برندهای پرآوازه ای هستند که در آن پاساژها جا خوش کرده اند. یکی از این مراکز تجاری معروف مرکز خرید سام سنتر در خیابان الهیه ی تهران است. این مرکز خرید با ارائه محصولاتی لوکس با قیمت های باورنکردنی به یکی از گران ترین پاساژهای تهران تبدیل شده است. در این مطلب به بررسی و اعلام قیمت اجاره مغازه در پاساژ سام سنتر، امکانات آن، کالاهای عرضه شده در این پاساژ و… پرداخته ایم؛ بنابراین اگر شما نیز از طرفداران این مرکز خرید هستید یا قصد رهن و اجاره مغازه در سام سنتر را دارید، با ما همراه باشید.

نرخ های نجومی رهن و اجاره واحد تجاری و فروشگاهی در سام سنتر

مرکزی خریدی جوان در تهران

سام سنتر نسبت به بسیاری از مراکز خرید معروف تهران قدمت بسیار کمی دارد. پروژه ساخت این مجتمع تجاری در اواخر سال 90 کلید خورد و در اوایل سال 92 بهره برداری از آن به طور رسمی آغاز شد. به عبارت دیگر می توان مرکز خرید سام سنتر را در گروه پاساژهای بسیار جوان پایتخت دانست. این مجتمع تجاری به طراحی مدرن و اروپایی، فروشگاه های فوق لوکس، محصولات بسیار گران قیمت و صد البته مشتریان خاص خود مشهور شده است.

طبق گفته هیات مدیره پاساژ سام سنتر، مخاطبان اصلی این پاساژ افراد مقیم ایران هستند که به دلایلی مانند کار یا تفریح از کشور خود دور شده اند. تاجران، سیاست مداران، گردشگران خاص، میهمانان خارجی و… جامعه هدف اصلی این پاساژ هستند. این افراد می توانند در پاساژ سام سنتر همه کالاهای لوکس مورد نیاز و اقلام ویژه و خاص را پیدا کرده و در محیطی اروپایی احساس نزدیکی بیشتری به سرزمین خود داشته باشند.

سام سنتر شعار خود را ارائه سبک جدید در زندگی و پوشاک قرار داده و براساس همین شعار کالاهای بسیار خاص و ویژه ای را در این مرکز تجاری عرضه کرده است.

امکانات سام سنتر برای مشتریان

گرچه بیشتر پاساژها به امکانات ویژه ای برای صاحبان فروشگاه و مشتریان مجهز شده اند، اما سام سنتر این امکانات ویژه را به شکلی زیباتر ارائه کرده است. در ادامه برخی از امکانات این پاساژ را برای مشتریان بررسی خواهیم کرد.

پارکینگ

بیشتر افرادی که برای خرید و پاساژگردی به مراکز تجاری مراجعه می کنند، ترجیح می دهند با خودروی شخصی به این مجتمع های تجاری بروند تا در صورت خرید مایجتاج خود برای حمل آن ها مسئله ای نداشته باشند. به همین دلیل جای پارک یکی از دغدغه های همیشگی این افراد است. مانند همه پاساژها و مراکز خرید، سام سنتر هم به پارکینگی با ظرفیت بالا مجهز شده است. این پارکینگ طبقاتی ظرفیت کافی برای پارک 240 خودرو را در طبقات دوم تا هفتم پاساژ سام سنتر فراهم کرده است. به این ترتیب مشتریان این پاساژ برای پارک خودرو دغدغه ای نخواهند داشت. همچنین دو ورودی این پارکینگ از خیابان فرشته و بزرگراه مدرس تامین شده است تا از ترافیک و ازدحام خودرو یا جمعیت پیشگیری شود.

کافه و رستوران

پس از یک خرید هیجان انگیز، هیچ چیز بیشتر از خوردنی و نوشیدنی با طعم های فوق العاده برای افراد لذت بخش نخواهد بود. در سام سنتر حدود 7 کافه و رستوران مختلف در طبقه نهم دایر است. از معروف ترین آن ها می توان به سام کافه و لئون اشاره کرد. انواع غذاهای بین المللی با کیفیت بالا و البته قیمت های قابل توجه در این کافه ها و رستوران ها عرضه شده اند. بنابراین افراد می توانند در فهرست متنوع غذاهای طبقه رستوران سام سنتر مزه های مختلفی را تجربه کنند. این رستوران ها که در آخرین طبقه این مجتمع تجاری واقع شده اند، با منظره زیبای کوه های البرز تصویری چشم نواز ایجاد کرده اند. در طبقه هشتم این پاساژ نیز یک آشپزخانه بسیار مجهز قرار گرفته است.

فضای بسیار زیبا

سام سنتر هم مانند هر پاساژ دیگری سیستم سرمایشی، گرمایشی و تهویه مطبوعی دارد که کنار نیمکت های مجلل فضایی دلنشین برای استراحت مشتریان فراهم کرده است. طراحی لابی و دکور این پاساژ بسیار خاص بوده و سبکی اروپایی دارد. نورپردازی بسیار ویژه سام سنتر همچنین بر زیبایی و چشم نوازی این مرکز تجاری افزوده است. در مجموع می توان گفت افراد با حضور در این پاساژ احساس بسیار خوشایندی خواهند داشت و بدون کلافگی یا خستگی می توانند ساعت های زیادی را در این مجتمع سپری کنند.

دسترسی آسان

تردد بدون ترافیک و معطلی همیشه یکی از اولویت های افراد برای رسیدن به مکان های مختلف بوده است. طراحان پاساژ سام سنتر با در نظر دریافت این موضوع، دو ورودی برای این مرکز خرید تعبیه کرده اند. یکی از ورودی های این مرکز تجاری از بزرگراه مدرس و دیگری از خیابان فرشته در دسترس است؛ بنابراین مشتریان سام سنتر می توانند از نقاط مختلف تهران به شاهراه مدرس وارد شده و برای دسترسی به این پاساژ مسئله ای نداشته باشند.

برندها و کالاهای لوکس سام سنتر

مهم ترین ویژگی این مرکز خرید، وجود برندهای بسیار معتبر و لوکس خارجی در 26 فروشگاه آن است. سام سنتر در دو طبقه همکف و اول خود فروشگاه های مختلفی برای فروش کالاهای گوناگون مانند پوشاک، کیف و کفش، نقره، عطر و ادکلن، ساعت و جواهرات، اقلام بچگانه، لوازم زینتی و آرایشی، محصولات چرمی و… دارد. محصولات عرضه شده در این فروشگاه ها از معتبرترین برندهای آمریکایی و اروپایی مانند مون بلان و برندهای مشهور دیگر نظیر چروتی، شوپارد، بولگاری و… هستند. این موضوع باعث شده مخاطبان و مشتریان این مرکز خرید بسیار خاص باشند. بنابراین باید گفت این پاساژ مشابه اغلب پاساژهای تهران محلی شلوغ و پر سر و صدا نیست، بلکه محلی آرام با مشتریان ویژه است.

علاوه بر کنندگی برندهای معروف آمریکایی و اروپایی در سام سنتر، گاهی سرویس های ویژه ای از این برندها در این مرکز خرید اجرا می شود. برای مثال خیاط های ایتالیایی برند ارمنجیلدو زینا برای دوخت سفارشی لباس در میلان ایتالیا گاهی به ایران آمده و در سام سنتر مشتریان خاص خود را ملاقات می کنند.

شرایط رهن یا اجاره در سام سنتر

شاید در بسیاری از پاساژها شاهد تعداد زیادی از یک نوع کالا در فروشگاه های مختلف باشید. برای مثال چندین فروشگاه کیف و کفش یا فروش مانتو در یک پاساژ طبیعی خواهد بود؛ اما در سام سنتر تلاش هیات مدیره وجود فقط و فقط یک فروشگاه از هر نوع کالا بوده است. این موضوع به دو دلیل عمده به طور جدی پیگیری می شود. اول آن که تعداد فروشگاه های موجود در مرکز خرید سام سنتر فقط 26 فروشگاه است و هیئت مدیره سعی دارد در این تعداد محدود همه اقلام مختلف را پوشش دهد. دلیل دوم این موضوع برای حذف مساله رقابتی بین دو فروشگاه در این مرکز است. چرا که با وجود دو فروشگاه با کالاهای یکسان، بحث رقابت برای فروش و کاهش شانس فروش در فروشگاه ها پیش خواهد آمد.

بنابراین در صورتی که قصد اجاره یا رهن مغازه در پاساژ سام سنتر را دارید، کالاهای شما نباید در هیچ یک از واحدهای تجاری و فروشگاهی دیگر این مرکز وجود داشته باشد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم پیش از اقدام برای رهن یا اجاره به طور کامل و دقیق این پاساژ و کالاهای عرضه شده در آن را بررسی کنید.

در صورتی که اطمینان خاطر دارید کالاهای شما در هیچ یک از فروشگاه های این مرکز خرید وجود ندارند، می توانید درخواست خود را به هیئت مدیره پاساژ تسلیم کنید. اعضای هیئت مدیره در صورتی که کالا و خدمات شما از یک برند ویژه، معتبر و گران قیمت خارجی باشد آن را بررسی خواهد کرد و در غیر این صورت شانسی برای حضور در این مجتمع تجاری نخواهید داشت. اگر در این مرحله هم پیروز شوید، می توانید برای حضور در سام سنتر شانسی داشته باشید.

البته بد نیست بدانید در حال حاضر تا اوایل سال 1399 امکان رهن یا اجاره هیچ یک از واحدهای تجاری این مرکز خرید را نخواهید داشت. چرا که طبق اعلام هیئت مدیره همه فروشگاه های پاساژ سام سنتر تا اوایل 1399 در رهن یا اجاره هستند؛ بنابراین در صورتی که قصد رهن یا اجاره فروشگاه دارید، باید تا زمان گفته شده صبور باشید. طبیعی است که قیمت رهن و اجاره واحدهای سام سنتر در سال های آینده بسیار بالاتر از امسال خواهد بود.

قیمت رهن یا اجاره واحدهای تجاری سام سنتر

درمجموع قیمت رهن و اجاره مغازه در سام سنتر، حدود متری 200 میلیون تومان است. البته در نظر داشته باشید این مبلغ یک عدد میانگین است و هریک از فروشگاه های سام سنتر متناسب با جایگاه خود، میزان نزدیکی به درب پاساژ، موقعیت قرارگیری و… در قیمت ها متفاوت هستند؛ بنابراین افرادی که یک واحد 35 متری از این پاساژ را رهن کامل کرده اند، باید حدود 7 میلیارد تومان برای این متراژ هزینه کرده باشند.

این در حالی است که سایر پاساژها و مراکز خرید در منطقه الهیه یا خیابان فرشته، قیمتی با حدود 40 یا 60 درصد پایین تر ازاین مبلغ برای اجاره نیاز دارند؛ به این ترتیب در صورتی که قصد اجاره یا رهن فروشگاه در پاساژهای منطقه فرشته و الهیه را دارید، می توانید کنار سام سنتر سایر مراکز خرید را هم در گزینه های انتخابی خود بررسی کنید. چرا که به نظر می رسد این مراکز قیمت های مقرون به صرفه تری برای رهن یا اجاره دارند.

در آخر به یاد داشته باشید برای رهن یا اجاره واحد تجاری در هر منطقه ای باید ضمن در نظر دریافت بودجه، درباره شرایط کالا یا خدمات خود در آن منطقه تحقیق کنید. چرا که کالاهای لوکس در مناطق مرکزی یا جنوب شهر و کالای ارزان قیمت و مالی در خیابان های شمال پایتخت طرفدار ندارند. پس در صورت انتخاب منطقه اشتباه احتمال دارد خسارت مالی جبران ناپذیری به شما وارد شود. پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد اجاره یا خرید مغازه در سام سنتر را دارید، ابتدا در مورد کسب و کار سایر مغازه دارهای این مرکز خرید تحقیق کنید و سپس برای اجاره مغازه یا خرید اقدام کنید.

منبع: هومینگ

به "نرخ های نجومی رهن و اجاره واحد تجاری و فروشگاهی در سام سنتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ های نجومی رهن و اجاره واحد تجاری و فروشگاهی در سام سنتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید