17 فیلم متوقف شده دنیای سینمایی مارول و دلیل کنسل شدن آن ها

به گزارش وبلاگ ستاره، تاریخچه فیلم های ابرقهرمانی دنیای مارول پر از فیلم های متوقف شده ای است که به دلایل مختلفی در دو دهه گذشته ساخته نشدند. قبل از اینکه مارول به موفقیت کنونی دست یابد، سینمای مارول در اوایل دهه 2010 در باتلاقی گرفتار شده بود و احتمال داشت به زودی برای همواره از بین برود چراکه بیشتر فیلم های این دنیای سینمایی به وسیله استودیوهای فیلم سازی نظیر سونی رد می شدند. بنابراین قبل از ایجاد دنیای سینمایی مارول، بسیاری از فیلم هایی که قرار بود ساخته شوند به علت راه اندازی مجدد بسیاری از کاراکترها هرگز ساخته نشدند.

17 فیلم متوقف شده دنیای سینمایی مارول و دلیل کنسل شدن آن ها

با این حال، دنیای مارول و آینده آن تنها عواملی نبودند که سبب حذف فیلم های مارول از جدول فراوری شدند، بلکه استقبال ضعیف منتقدان یکی دیگر از عوامل مهم در این رابطه بود.

فیلم هایی که با اقتباس از کتاب های مصور ساخته می شدند چندان چنگی به دل نمی زدند و همین امر سبب گشت که بسیاری از فیلم های ابرقهرمانی مارول هرگز به مرحله فراوری نرسند. دیگر فیلم های مارول نیز که نسخه اصلی فرنچایزهای امروزی شان قلمداد می شدند مانند چهار شگفت انگیز و دردویل به دلیل عدم خلاقیت شان در نشان دادن ویژگی های فکری کمیک های کلاسیک مارول کنار گذاشته شدند.

هر چه که بود تمامی این عوامل در کنار هم سبب شدند تا بعضی فیلم های مارول هرگز به مرحله فراوری نرسند و یا پس از تصمیم برای ساخت به طور ناگهانی لغو شوند. به علاوه بعضی دیگر نیز مانند مشت آهنین که در اوایل دهه 2000 مدت ها در انتظار ساخت بود در نهایت به یک سریال استریم در نتفلیکس تبدیل شد و هرگز به صورت یک فیلم درنیامد. در نتیجه، ما در اینجا می خواهیم فهرستی از فیلم های لغو شده مارول را به همراه دلیل لغوشان برای شما ارائه نماییم.

1. شانگ چی (shang chi)

قبل از اینکه سیمو لیو در نقش شانگ چی در فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه دنیای مارول به ایفای نقش بپردازد، برنامه های دیگری برای نمایش این کاراکتر بر روی پرده سینما طرح ریزی شده بود. پروژه اصلی در اوایل دهه 2000 دستان شانگ چی: استاد کنگ فو نام داشت. این فیلم فیلمی در ژانر هنرهای رزمی بود که استفان نورینگتون قرار بود به کارگردانی آن بپردازد و آنگ لی به عنوان تهیه کننده قرارداد انتخاب شده بود. اما این پروژه تا سال 2005، محقق نشد و بعد از آن استن لی به عنوان تهیه کننده اجرایی پروژه شانگ چی انتخاب گشت و یوئن وو پینگ نیز قرار بود کار کارگردانی آن را بر عهده بگیرد، اما در نهایت این فیلم هرگز ساخته نشد. پس از پیروزیت مرد آهنی در سال 2008، صحبت هایی به گوش می رسید که قرار است شانگ چی به عنوان یکی از کاراکترها در آن گنجانده شود اما این اتفاق هرگز روی ندارد.

2. دردویل 2 (daredevil 2)

با توجه به اینکه منتقدان در سال 2003 حضور بن افلک در نقش مت مورداک را کسل کننده دانستند و گفتند که او در این نقش حرفی برای گفتن ندارد، جای تعجبی وجود ندارد که چرا دردویل 2 هرگز به مرحله فراوری نرسید. با اینکه دردویل ساخته مارک استیون جانسون هیچ وقت دنباله ای نداشت اما یکی از کاراکترهای این فرانچایز، به نام الکترا (با بازی جنیفر گارنر) اسپین آف خودش را دریافت کرد (اگرچه این اسپین آف در سطح دنیای مورد سرزنش نهاده شد و چندان از آن استقبال نشد). با این حال، با توجه به نقدهای موجود درباره مجموعه دردویل، ناقوس مرگ این فیلم به واسطه انتقال حقوق استودیو زده شد و وقتی فاکس قرن بیستم مالکیت معنوی خود را به استودیوی مارول و والت دیزنی موشن پیکچرز واگذار کرد این فیلم برای همواره به فراموشی سپرده شد. اما این انتقال مالکیت، راه را برای ساخت مجموعه تلویزیونی دردویل نتفلیکس باز کرد که از همان داستان کمیک دردویل: تولد دوباره پیروی می نماید یعنی همان داستانی که برای دردویل 2 در نظر گرفته شده بود.

3. هالک 2 (Hulk 2)

قبل از بروس بنر محبوب مارک روفالو و حتی قبل از اینکه ادوارد نورتون به عنوان پروفسور گاما به ایفای نقش بپردازد، قرار بود اریک بانا در اوایل سال 2003 در نقش هالک ظاهر شود. هالک، به عنوان یک فرانچایز ابرقهرمانی نو شروع بسیار خوبی داشت. فیلم هالک با فروش چشمگیر 245 میلیون دلار در سرتاسر دنیا که تقریبا دو برابر بودجه فراوریش بود توانست به پیروزیت چشمگیری دست یابد. بنابراین، انتظار می رفت که بلافاصله بعد از آن، هالک 2 در سال 2005 فراوری شود، اما تاخیرهای پیاپی در پیش فراوری جلوی پیشرفت هالک 2 را گرفت.

علیرغم اینکه جیمز شاموس، نویسنده این مجموعه، دنباله ای را آماده می کرد که شامل ترکیبی مرگبار از هالک خاکستری و ابومینیشن بود، مارول در سال 2006 پس از یک سال تاخیر در فراوری دنباله به وسیله کمپانی یونیورسال پیکچرز، کار فراوری را بر عهده گرفت. متعاقبا استودیوی مارول تایید کرد که کار فراوری هالک 2 برای راه اندازی مجدد این فیلم لغو شده است و همین امر سبب گشت که سرانجام در سال 2012 این غول سبز رنگ دوباره بر پرده سینما ظاهر شود و مجددا طرفدارن زیادی پیدا کند.

4. مجازات گر 2 (The Punisher 2)

در حالی که در ابتدا قرار بود جان برنثال، همان فرانک کسل یا شکنجه گر باشد، سه کاراکتر دیگر از مجازات گر پیش تر به وسیله استودیوهای مختلف ارائه شده بودند. دومین کاراکتر، کاراکتر خلق شده به وسیله جاناتان هنزلی بود که قرار بود توماس جین به ایفای نقشش بپردازد و گویا او باید ردای مجازاتگر انتقام جو را به تن می کرد. مجازاتگر جین به وسیله منتقدان مورد تحسین نهاده شد، آن ها بازی قاطع او را منحصربه فرد دانستند، اگرچه لحن جدی و خلاقیت فیلم را چندان تاثیرگذار نمی دیدند.

با این حال، فروش میانه این فیلم در باکس آفیس، سبب شد که امیدهایی به فراوری مجازات گر 2 وجود داشته باشد. گویا قرار بود هنزلی دوباره کاراکتر جین را خلق کند و کار فیلم برداری دنباله در اوایل سال 2005 شروع شود. اما ساخت پروژه دنباله به دلیل عدم وجود یک فیلم نامه قابل قبول و وجود نویسندگان متعدد، بیش از سه سال طول انجامید. حتی پس از اینکه هنزلی از فیلم کنار رفت، بحث و گفت و گوها در خصوص فراوری مجازات گر 2 تا سال 2007 ادامه داشت تا اینکه فراوری این فیلم به طور کامل لغو شد.

5. فیلم های کنسل شده قبل از شکل گیری دنیای سینمایی مارول

در حالی که دنیای سینمایی مارول با ساخت مرد آهنی در سال 2008 به طور علنی شروع به کار کرد، پیش از این دوران، این استودیو در کوشش بود تا فهرست بلند بالایی از فیلم های اقتباسی را که برگرفته از کتاب های کمیک کلاسیک بودند ساخته و پرداخته کند. در حالی که بعضی از این پروژه ها به ثمر نشستند، بسیاری از آن ها در نهایت کنار گذاشته شدند، یا به محض اینکه دنیای سینمایی مارول، کم کم خودش را پیدا کرد، برای همواره لغو شدند. فیلم هایی مانند من تینگ، بن بست، موج سوار نقره ای و حتی نسخه های اولیه مرد آهنی و کاپیتان آمریکا که قرار بود در سال 2004 ساخته شوند نمونه ای از این فیلم ها به حساب می آیند.

به علاوه در میان فیلم هایی که کنار گذاشته شدند، فیوری به چشم می خورد که از خط داستانی نیک فیوری جیم استرانکو، یکی از ماموران شیلد پیروی می کرد. فیلم نامه مذبور به وسیله اندرو دبلیو مارلو نوشته شده بود. با این حال، در نهایت، این پروژه کنار گذاشته شد و فیوری با دنیای مارول ادغام گشت. قرار بود نسخه سینمایی نامور در اواخر دهه 90 فراوری شود و بنابراین تعداد زیادی از نویسندگان و کارگردانان مختلف از سال 2001 تا 2006 در این پروژه به کار گرفته شدند. اما به دلیل وقوع مشکلاتی در قرارداد این پروژه هم لغو شد.

6. مجازات گر 2: نقطه جنگی (Punisher 2: War Zone)

اگر فیلم مجازات گر 2 که قرار بود به کارگردانی جاناتان هنزلی ساخته شود به سختی و در طولانی مدت کنسل گشت، فیلم مجازات گر 2: نقطه جنگی یکی از فیلم های در دست ساخت مارول بود که به سرعت لغو گشت. فیلم مجازاتگر: نقطه جنگی که به کارگردانی لکسی الکساندر ساخته شده بود فیلمی بود که هیچ داستان خاصی را دنبال نمی کرد. این فیلم با واکنش بسیار بد منتقدان روبرو شد و آمار و ارقام آن در گیشه نیز میانه بودند. با این حال چراغ سبزهایی برای فراوری دنباله دوم دیده می شد تا اینکه مارول در سال 2009 و پیش از فراوری سریال پیروز نتفلیکس، تمام حقوق مالکیت مجازات گر را از آن خود کرد.

7. مرد عنکبوتی 4 (Spider-Man 4)

از بین تمام فیلم های لغو شده مارول که در این فهرست جای گرفته اند، با توجه به سه گانه سم ریمی و جایگاه منحصربه فرد آن در میان هواداران، ممکن است حذف مرد عنکبوتی 4 تلخ ترین مورد باشد. مرد عنکبوتی 4 ریمی به سادگی به دلیل اختلاف نظر در خصوص اینکه کدام یک از شرورها باید در قسمت چهارم مرد عنکبوتی در جلوی او بایستد لغو شد. جیم کری در نقش کارنیج، بروس کمپبل در نقش میستریو و جان مالکوویچ در نقش والچر، همگی نام های برجسته ای بودند که قرار بود در این فیلم بدرخشند اما ریمی ترجیح می داد که موربیوس یا همان خون آشام زنده و مارمولک با بازی کرت کانرز در فیلم حضور داشته باشند.

علیرغم اینکه امکان گنجاندن تعداد زیادی از شرورها در پروژه وجود داشت، ریمی در سال 2009 پروژه را ترک کرد و توبی مگوایر، یا همان کاراکتر اصلی نیز او را همراهی نمود. جیمز وندربیلت، نویسنده فیلم نامه، آخرین فردی بود که بعد از پیوستن به این تیم در سال 2008 برای ساخت پروژه مرد عنکبوتی 4 پافشاری کرد. با این حال، سم ریمی سال ها بعد بیان نمود که اگر مرد عنکبوتی 4 وارد مرحله فراوری می شد، مرد عنکبوتی 5 نیز بلافاصله چراغ سبزهای لازم را دریافت می کرد و وارد مرحله پیش فراوری می گشت.

8. ونوم (Venom)

نسخه ونوم یا ادی براک با بازی توفر گریس که اولین بار در مرد عنکبوتی 3 معرفی گردید، در ابتدا قرار بود فیلم اسپین آف خاص خودش را داشته باشد. این فیلم در سال 2008 در کنار سایر دنباله های مرد عنکبوتی 3 در حال ساخت بود. پل ورنیک و رت ریس می خواستند یک فیلم تمام عیار را بر اساس فیلم نامه ای که به عنوان برداشتی تاریک از شخصیت شرور مرد عنکبوتی توصیف می شد فراوری کنند. اندکی پس از آن، کارگردان، گری راس برای بازنویسی فیلم ونوم استخدام شد. این نسخه از ونوم، این کاراکتر را بیشتر به یک ضدقهرمان تبدیل می کرد. اما در اواخر سال 2009، تعیین گشت که بعید به نظر می رسد توفر گریس در نقش ادی براک ظاهر شود. در نهایت، وقتی سم ریمی از مجموعه مرد عنکبوتی جدا شد، ونوم نیز از این مجموعه کنار گذاشته شد و در عوض استودیو فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز را با حضور اندرو گارفیلد فراوری نمود.

9. خاستگاه مردان ایکس: مگنیتو (X-Men Origins: Magneto)

اگرچه خاستگاه مردان ایکس: ولورین سبب ساخت دو فیلم بعدی با موضوع لوگان شد، سری خاستگاه مردان ایکس با داستان ولورین شروع شد و با همین داستان هم به سرانجام رسید و این به هیچ وجه خوب نیست زیرا این فرنچایز می توانست به تاریخچه شخصیت های کلیدی مردان ایکس بپردازد. خاستگاه مردان ایکس: مگنیتو فیلمی بود که قرار بود بر اساس فیلم نامه شلدون ترنر با عنوان پیانیست با مردان ایکس دیدار می نماید ساخته شود. دیوید اس. گویر نیز در سال 2007 پس از تایید نهایی فیلم نامه ترنر برای کارگردانی این فیلم استخدام شد، اما فراوری فیلم به ناگاه متوقف گشت زیرا فاکس قرن بیستم منتظر ارزیابی نقدهای ارائه شده در رابطه با خاستگاه مردان ایکس: ولورین بود. علیرغم پیروزیت های خاستگاه مردان ایکس: ولورین در گیشه، فاکس برنامه های خود را برای استفاده از داستان ترنر به عنوان زیربنای فیلم های مردان ایکس لغو کرد.

10. مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3 (The Amazing Spider-Man 3)

مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3 قربانی پیروزیت های بی حد و حصر این فرنچایز شد. درست 11 ماه قبل از اکران سینمایی مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 اعلام گشت که مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3 نیز در حال ساخت است. این اعلامیه ابتدایی، سونی را تحت فشار قرار داد، زیرا اندرو گارفیلد علنا پس از اکران مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 بیان نموده بود که نه تنها نمی خواهد در فیلم سوم مرد عنکبوتی بازی کند، بلکه قراردادش را هم تمدید نخواهد کرد و این در حالی بود که قرارداد او با سونی در حال اتمام بود. همین امر سبب شد در تابستان 2014 اعلام شود فیلمی که در ابتدا قرار بود در 10 ژوئن 2016 اکران شود، برای چهار سال به تعویق افتاده است. اما چندی نگذشت که سونی پروژه مرد عنکبوتی شگفت انگیز را برای همواره لغو کرد.

11. شش خبیث (نسخه 2016) (The Sinister Six)

با اینکه به تعویق افتادن و لغو فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز 3، برای سونی گران تمام شده بود اما به استودیو اجازه داد تا ساخت فیلم 6 خبیث را در دستور کار خود قرار دهد. این فیلم قرار بود در 11 نوامبر 2016 اکران شود. زیرا به دلیل تغییر زمان بندی. شش خبیث سونی موقعیت خوبی داشت تا مستقیما وقایع مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 را تشریح کند. با این حال، به دلیل قرارداد سونی با مارول، این فیلم نیز اندکی بعد لغو گشت.

12. چهار شگفت انگیز 3 (Fantastic Four 3)

چهار شگفت انگیز 3 برای فاکس قرن بیستم گامی بسیار دور از انتظار به حساب می آمد زیرا چهار شگفت انگیز: قیام موج سوار نقره ای نتوانسته بود مدیران فاکس را در خصوص ادامه یافتن این فرنچایز متقاعد نماید. سری فیلم های چهار شگفت انگیز نتوانسته بودند چندان رتبه بالایی را کسب کند و سکانس های اکشن و دیالوگ های فیلم نیز نوجوانانه و توخالی به نظر می رسیدند. استقبال نه چندان مناسب منتقدان از چهار شگفت انگیز: قیام موج سوار نقره ای، نشان می داد با اینکه این فیلم نسبت به فیلم اول تا حدی پیشرفت هایی داشته، باز هم از وجود کاستی های فراوانی رنج می برد. در کل با توجه به اینکه کریس ایوانز، مایکل چکلیس، یوان گریفید و جسیکا آلبا همگی در آن موقع برای ایفای نقش هایشان قرارداد بسته بودند، لغو ساخت این دنباله برای کمپانی فاکس بسیار گران تمام شد.

13. چهار شگفت انگیز 2 (راه اندازی مجدد) (Fantastic Four 2)

با توجه به اینکه فیلم های چهار شگفت انگیز (2005) و چهار شگفت انگیز: قیام موج سوار نقره ای نقدهای مثبتی را دریافت نموده بودند، راه اندازی مجدد این فرنچایز دور از فکر به نظر می رسید. بنابراین حدس هایی در رابطه با فراوری چهار شگفت انگیز 2 انجام شد و حتی قرار بود که این فیلم در تاریخ 9 ژوئن 2017 اکران شود، زیرا فیلم وارد مرحله پیش فراوری شده بود. با این حال، متأسفانه ساخت این فیلم در دسامبر 2015 لغو شد.

14. سیلور و بلک (Silver & Black)

خبر فراوری فیلم سیلور و بلک سونی با موضوع بلک کت و سیلور سیبل، در سال 2017 اعلام شد و فراوری آن در سال 2018 شروع گشت. جینا پرینس بایدوود نیز قرار بود کار کارگردانی فیلم را بر عهده بگیرد و سیلور و بلک به عنوان بخشی از دنیای مرد عنکبوتی سونی ساخته شود. با این حال، مسائل مربوط به فیلم نامه باعث شد که این فیلم چند بار به تعویق بیفتد و در نهایت کاملا لغو شود. البته هم اکنون گویا قرار است فیلم مجزایی برای هر ضدقهرمان ساخته شود که می تواند خبر خوبی برای کاراکترهایی مانند سیلور سیبل باشد. با توجه به اینکه در حال حاضر، مرد عنکبوتی سونی به شدت پرطرفدار شده، باید دید که آیا کاراکترهای زن برجسته آن یعنی سیلور و بلک می توانند فیلم خاص خود را داشته باشند یا نه.

15. فرا انسان ها (Inhumans)

فیلم فرا انسان ها تنها فیلمی در این فهرست است که پس از تشکیل دنیای سینمایی مارول به وسیله مارول لغو شد. پروژه فرا انسان ها که در ابتدا قرار بود در فاز 3 دنیای مارول گنجانده شود، نتوانست توجه مدیران مارول را به خود جلب کند و در عوض آن ها از تایم خود برای خلق حماسه بی نهایت استفاده نمودند. همین امر سبب شد که فراوری فرا انسان ها در هاله ای از ابهام فرو رود و بعد از آن نیز قرار شد حماسه فرا انسان ها در فاز 4 گنجانده شود و چندی بعد نیز این فیلم در نهایت به یک سریال تلویزیونی تنزل یافت. اما سریال ساخته شده هم پس از یک فصل لغو گشت.

16. گامبیت (Gambit)

شاید بتوان گفت حذف گامبیت، شوکه کننده ترین لغو در بین تمام فیلم های لغو شده استودیوی مارول بود، آن هم با توجه به اینکه فیلم برداری گامبیت از 15 فوریه 2019 شروع شده بود. اما شروع فیلم برداری ظاهرا سرانجام یک فرایند پیش فراوری پیچیده بود که در آن چنینگ تیتوم (در نقش گامبیت)، لئا سیدوکس و لیزی کاپلان بازیگرانی بودند که یک جهش یافته و متحدانش را به تصویر می کشیدند. تاریخ اکران گامبیت پس از اینکه یک سری درگیری ها در زمینه برنامه ریزی برای تیم سازنده و بازیگران آن پیش آمد، به موازات خرید فاکس در سال 2019 به وسیله دیزنی چهار بار تغییر کرد. در نهایت دیزنی خاطرنشان کرد که حقوق این فیلم را خریداری نموده و بعد از آن نیز این استودیو به نفع فراوری ایکس من، فراوری آن را متوقف کرد.

17. روح سوار 3 (Ghost Rider 3)

پس از اکران قسمت دوم فیلم روح سوار، کارگردانان مارک نودلین و برایان تیلور خاطرنشان کردند که آماده ساخت قسمت سوم این مجموعه با بازگشت نیکلاس کیج دوست داشتنی هستند. اما کیج پس از روبرو با نقدهای وحشتناک این فیلم خاطرنشان کرد که با کاراکتر جانی بلیز خداحافظی نموده است.

کوین فایگی، رئیس استودیو مارول، از این موضوع حمایت و در سال 2013 خاطرنشان کرد که حقوق فیلم روح سوار به استودیوی مارول بازگردانده شده است، اما هیچ برنامه فوری برای ساخت قسمت بعدی این مجموعه وجود ندارد. این شرایط در هشت سال پس از بیانیه فایگی تغییر ننموده است.

علاوه بر گامبیت، چندین پروژه دیگر مارول پس از اینکه دیزنی کمپانی فاکس قرن بیستم را خریداری کرد لغو گشتند. این فیلم ها عبارت بودند از دنباله های ققنوس سیاه و جهش یافتگان نو، اسپین آفی با حضور X-23 از لوگان و حتی فیلم های دکتر دوم، کیتی پراید و مرد چند تایی (با بازی جیمز فرانکو). در همان زمان، پروژه های زیادی با حضور تیم های مردان ایکس در فاکس در دست اجرا بود که همگی لغو شدند مانند پرواز آلفا، تبعیدی ها و ایکس فورس که ستاره آخری ددپول بود.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "17 فیلم متوقف شده دنیای سینمایی مارول و دلیل کنسل شدن آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "17 فیلم متوقف شده دنیای سینمایی مارول و دلیل کنسل شدن آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید