انسیه خزعلی: 16 سالگی ازدواج کردم با حق طلاق و کار و تحصیل

به گزارش وبلاگ ستاره، اولین نشست خبری معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار گردید.

انسیه خزعلی: 16 سالگی ازدواج کردم با حق طلاق و کار و تحصیل

به گزارش خبرآنلاین، انسیه خزعلی، در اولین نشست خود با وبلاگ ستاره در پاسخ به سوالی درباره اصلاح قانون تسهیل ازدواج گفت: کم شدن ازدواج یک مساله مهم در جامعه ماست. باید حتما راه حل هایی برای ارتقای شرایط ازدواج فراهم گردد. قوانینی که برای تسهیل ازدواج داریم کم نیست، اما در اجرایی شدنش کاستی و رکود داشته است. امیدواریم هماهنگی هایی در این زمینه صورت بگیرد تا با برنامه ریزی و نظارت معاونت زنان بتوانیم این موضوع را تسهیل کنیم.

او ادامه داد: موانع باید در همه استان ها شناسایی گردد و امیدواریم بتوانیم کار موثری انجام دهیم و بعد اعلام کنیم.

او شرایط زنان را مهم دانست و گفت: در پی این هستیم که مسائل و محرومیت ها را شناسایی کنیم و شرایط زنان را ارتقا بدهیم از نظر کیفی و سبک زندگی کار کنیم. شاید آموزش یکی از موضوعاتی است که زیربنایی است. الان شاید همه زنان مسائل مالی را در درجه اول مسائل بدانند، اما ایجاد کارآفرینی و ایجاد زمینه ها برای ورود زنان خیلی مهم است که در دستور کار معاونت است.

خزعلی در ادامه نشست خبری با بیان اینکه ورزش زنان را در بخش قهرمانی و همگانی به طور کامل حمایت می کنیم، گفت: ما زنان مستعدی داریم که می توانند نشان دهند با حفظ ارزش ها در عرصه های بین المللی حضور پیدا نمایند. خیلی از کشور های اسلامی این انتظار دارند که ما پیشرو باشیم. به علت احتیاجی که زنان به علت محور خانواده و مادر دارند، باید به صورت ویژه به ورزش همگانی زنان نگاه گردد. در پی این هستیم که استان ها را آنالیز کنیم تا ورزش همگانی در اختیار همه زنان قرار بگیرد. پارک های بانوان باید تقویت گردد تا زنان از آن ها استفاده نمایند.

او ادامه داد: جمعیت اختصاص به زنان ندارد و مرتبط با کشور و خانواده است. برای مردان و زنان باید این موضوع مورد توجه باشد. تجرد قطعی ضربه به جمعیت می زند و باید شرایط مالی و فرهنگی برای ازدواج در سن باروری ایجاد گردد. باید موضوع ناباروری مورد توجه قرار بگیرد و بیمه ها یاری نمایند. با یاری های مالی، فرهنگی و تبلیغاتی ترغیب به فرزندآوری در کشور ما صورت بگیرد.

او درباره سیاست های معاونت درباره زنان سرپرست خانوار گفت: این موضوع از اولویت های معاونت است. دغدغه های آن ها مهم است. ما در پی این هستیم که همه زنان سرپرست خانوار را بیمه کنیم. به خصوص کسانی که احتیاجمندند. کارآفرینی و ایجاد اشتغال مناسب برای آن ها هم مدنظر ماست. فرهنگ سازی هم مهم است. نوع نگاهی که به آن ها می گردد مهم است. شرایط امن بودن جامعه برای این زنان بابد مناسب تر گردد.

خزعلی ادامه داد: هر نوع ظلمی که به زنان گردد، از جمله ازدواج های قبل از بلوغ موافق نیستیم. ما احتیاج به کار فرهنگی در این زمینه داریم. ما باید قانع کردن سازی کنیم تا بچه ها مورد اجحاف قرار نگیرند. برخی مواقع به من می گویند که تو 16 سالگی ازدواج نموده ای. اینکه دختر مراحل مختلف بلوغ را طی نموده باشد مهم است. من شرط تحصیل، فعالیت اجتماعی، شرط طلاق، شرط مکان زندگی را گذاشتم. پدرم به شرایط نگاه کرد و گفت با همه موافقم به جز شرط طلاق. اما باز هم قبول کرد. در هر حال رشد فکری بسیار مهم است.

او اضافه نمود: ما باید روی سبک زندگی مان کار کنیم. باید ارزش های اخلاقی و دینی زن بودن و مادر بودن باید تقویت گردد. توجه به طبیعت جزو سبک زندگی است که باید به آن توجه کنیم. زنان زیادی اعلام آمادگی می نمایند که در حوزه سبک زندگی وارد شوند.

خزعلی گفت: سیاست زدگی و نگاه تشریفاتی به زنان از کاستی های ادوار گذشته معاونت بوده است. به خاطر همین هم ما با همه گروه های زنان از همه طیف های سیاسی جلسه داشته ایم.

او با تاکید بر اینکه ما مقابل همه زنان و مردان مسئول هستیم، اضافه نمود: نباید به دختران ظلم گردد. بسیاری فراتر از قانون دختران کودک را به ازدواج درمی آورند. بچه ها کار هم باید مورد توجه قرار بگیرند. تساوی می تواند ضربه زننده به زنان باشد. هر کسی باید در جای خودش قرار بگیرد نشبت به احتیاج ها و طبیعتش. با گفتمان انقلاب اسلامی می توانیم این کار را انجام دهیم.

منبع: فرارو

به "انسیه خزعلی: 16 سالگی ازدواج کردم با حق طلاق و کار و تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انسیه خزعلی: 16 سالگی ازدواج کردم با حق طلاق و کار و تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید