برندی که قرار بود وارد ایران گردد، به طور رسمی از خودروسازی خارج شد، عکس
به گزارش وبلاگ ستاره، برند اسپانیایی سئات که جزو زیرمجموعه های برند فولکس واگن به شمار میرود، به خاتمه مسیر خودروسازی خود رسیده است. بسیاری از افراد از زمانی که کوپرا به یک برند مستقل تبدیل شد، دچار ابهاماتی درباره برند سئات شدند، اما گروه فولکس واگن به تازگی گفت که SEAT شیوه کار خود را تغییر داده و از صحنه خودروسازی کنار خواهد رفت.
امیرمسعود عابدین: SEAT مخفف Sociedad Española de Automóviles de Turismo (شرکت اتومبیل های توریسمو اسپانیایی) است. آینده این خودروساز اسپانیایی نامشخص بوده و مقرر شده تا خودروهای فعلی برای چندین سال در فراوری باقی بمانند و دیگر جانشینی برای آنها عرضه نگردد.
با این حال، Autocar پیش بینی می نماید که به روزرسانی آینده برای هاچ بک و استیشن واگن جمع و جور لئون می تواند نشان دهنده نابودی SEAT باشد. به عبارت دیگر، گروه فولکس واگن می تواند فیس لیفت لئون 2024 را به عنوان یک کوپرا بفروشد، اما هنوز چیزی رسمی نیست.
گروه فولکس واگن به شدت در کوپرا سرمایه گذاری خواهد نمود. مدیرعامل گروه فولکس واگن از استقبال مشتریان از کوپرا اطلاع داد، به طوری که سریع ترین برند در حال رشد در سراسر اروپا است.
این خبر برای ما ایرانیان کمی فرق دارد؛ چرا که قرار بود با آزاد شدن واردات خودرو بعضی از خودروهای سئات مثل آتکا، ایبیزا، اوکتاویا و...، به وسیله شرکت پارس ساتر هوشمند به بازار ایران وارد گردد. اما با اعلام این خبر، تصمیمات اخیر برای واردات، مبهم و نامعلوم خواهند شد.
جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در وبلاگ ستاره مراجعه کنید.
227227
منبع: خبرآنلاین