جری پینکنی تصویرگر محبوب کتاب های کودک درگذشت

به گزارش وبلاگ ستاره به نقل از ان پی ار، جری پینکنی تصویرگر محبوب کتاب های کودک در سن 81 سالگی از جهان رفت. ناشر کتاب های این تصویرگر آمریکایی می گوید او به خاطر حمله قلبی فوت نموده است.

جری پینکنی تصویرگر محبوب کتاب های کودک درگذشت

جری پینکنی متولد 22 دسامبر 1939 تصویرگر و نویسنده کتاب کودک آمریکایی است که از سال 1964 کار حرفه ای خود را در زمینه نقاشی و خلق داستان های مصور ادبیات کودک شروع کرد و از سال تا کنون بیش از 100 کتاب کودک را به تصویر کشیده است.

کارهای پینکنی به موضوعات متن پردازش می گردد و به طور قابل ملاحظه ای در آبرنگ انجام می گردد. وی به علت تصویرگری و مشارکت خود در زمینه کودک ادبیات جوایز متعددی را کسب نموده است که از معروف ترین آنها می توان به جایزه گلوب هورن در سال 1994 اشاره داشت.

پینکنی در سال 2010، برای کتاب شیر و موش مدال کالدکات را کسب کرد؛ در سال 2000، به دریافت جایزه ادبی ویرجینیا همیلتون از دانشگاه ایالتی کنت نائل شد؛ و در سال 2004 به علت یاری برجسته در زمینه ادبیات بچه ها، مدال دانشگاه جنوبی می سی سی پی رایم را دریافت کرد. پینکنی با خدمات پستی ایالات متحده ، پارک ملی دارای خدمات و نشنال جئوگرافیک برای کارهای تصویرگری همکاری داشت. هنر نیز در نمایشگاه های مختلفی برای نمایش عایدی وجود دارد.

کتاب کودک، شیر و موش یکی از مشهورترین آثار پینکنی است که اولین بار در سال 2009 در بازار کتاب آمریکا منتشر شد. در داستان زندگی موش به یک شیر سپرده می گردد. بعداً پس از به دام افتادن شیر ، موش می تواند شیر را آزاد کند. در کتابی که تنها کلمات اصوات ساخته شده به وسیله حیوانات هستند، داستان از سحر شروع می گردد. موش قبل از برخورد با شیر از چندین شکارچی فرار می نماید. شیر موش را رها می نماید. بعداً، بعضی از شکارچیان می آیند و شیر را با تور می گیرند. موش طناب تور را می جود و شیر را آزاد می نماید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "جری پینکنی تصویرگر محبوب کتاب های کودک درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جری پینکنی تصویرگر محبوب کتاب های کودک درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید