شمار موارد عفونت با ویروس کرونا در دنیا از 11 میلیون نفر گذشت

به گزارش وبلاگ ستاره، شمار موارد عفونت با ویروس کرونا بیش از شش ماه پس از آغاز شیوع ویروس کرونا از 11 میلیون مورد و شمار تلفات ناشی از آن از نیم میلیون نفر گذشته است.

شمار موارد عفونت با ویروس کرونا در دنیا از 11 میلیون نفر گذشت

به گزارش وبلاگ ستاره به نقل از رویترز بر اساس اعلام سازمان دنیای بهداشت این شمار موارد عفونت با ویروس کرونا بیش از دو برابر بیشتر از موارد بیماری شدید آنفلوانزا در هر سال در دنیا است.

بسیاری از کشورها در حال کاهش محدودیت های وضع شده برای آهسته کردن انتشار ویروس کرونا هستند، با این وجود تغییرات گسترده ای که در مشاغل و زندگی اجتماعی به وجود آمده اند، احتمالا برای یک سال یا بیشتر تا زمان در دسترس قرار دریافت واکسن ادامه خواهند یافت.

بعضی از کشورها دستخوش اوج گیری دوباره شیوع کرونا شده اند و مقامات مجبور شده اند محدودیت ها را دست کم به طور نسبی دوباره برقرار نمایند و کارشناسان می گویند این الگوی فروکش کردن و سربرآوردن دوباره ممکن است در سال میلادی 2021 هم تداوم یابد.

آمریکا که با افزایش موارد عفونت در بیشتر ایالت هایش روبرو است، روز پنجشنبه 12 تیر بیش از 55400 مورد جدید کووید-19 را در طول 24 ساعت گزارش کرد رکورد روزانه دنیای جدیدی شمرده می گردد. چندین نفر از فرمانداران ایالت های آمریکا طرح های برای بازگشایی اقتصادهای شان را در روبروه با افزایش دوباره موارد کرونا به تاخیر انداخته اند.

تقریبا یک چهار تلفات شناخته شده دنیای کووید-19 تا به حال یعنی حدود 130000 مورد در آمریکا اتفاق افتاده است.

آمریکای لاتین که برزیل با 1.5 میلیون مورد عفونت در آن واقع است، تا 23 درصد کل موارد عفونت را به خود اختصاص داده است. هند اکنون به کانون اصلی جدید شیوع بیماری بدل شده است و شمار موارد عفونت در آن به 625000 مورد رسیده است.

آسیا و خاورمیانه نیز به ترتیب 12 و 9 درصد موارد بیماری را دارند.

شمار موارد اعلام شده عفونت در بعضی از کشورها که ظرفیت انجام آزمایش محدود است تنها درصد کوچکی از شمار کل عفونت ها را بازتاب می دهد. شمار بهبودیافتگان نیز شامل تقریبا نیمی از افراد دچار عفونت است.

شمار تلفاتی که تا به حال به بیماری کووید-19 مربوط شده است، به بیش از 520000 مورد رسیده است که تقریبا به همان اندازه شمار مرگ های گزارش شده ناشی از آنفلوانزا در هر سال است.

نخستین مرگ ناشی از ویروس جدید کرونا در 10 ژانویه از شهر ووهان چین گزارش شد و سپس عفونت ها و مرگ ها در اروپا و بعد آمریکا و در نهایت در روسیه اوج گرفت.

پاندمی یا همه گیری دنیای اکنون به مرحله جدید وارد شده است و هند و برزیل اکنون با شیوع هایی با بیش از 10000 مورد عفونت در روز درگیر هستند که فشار شدیدی را بر منابع این کشورها وارد می آورد.

کشورهایی شامل چین، نیوزیلند و استرالیا نیز که عمدتا سرایت محلی ویروس کرونا را مهار نموده بودند، در ماه گذشته شیوع های جدیدی را گزارش کردند.

منبع: همشهری آنلاین

به "شمار موارد عفونت با ویروس کرونا در دنیا از 11 میلیون نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار موارد عفونت با ویروس کرونا در دنیا از 11 میلیون نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید