عجیب ترین رقابت شطرنج بین ملی پوش ایرانی و رقیب آمریکایی

به گزارش وبلاگ ستاره، در دور هفتم هشتاد و پنجمین دوره مسابقات شطرنج تاتا استیل، پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران، در جدول مسترز این مسابقات به مصاف کاروآنا آمریکایی رفت و به تساوی رسید. مقصودلو که دارای ریتینگ 2719 است، درحالی در این بازی مساوی کرد که حریفش در این دور دارای ریتینگ 2766 بود. در اواخر این رقابت، حریف مقصودلو پیش بود، اما شطرنج باز ایران پس از حدود 7 ساعت و 10 دقیقه بازی پیروز شد باخت را با تساوی عوض کند.

عجیب ترین رقابت شطرنج بین ملی پوش ایرانی و رقیب آمریکایی

فدراسیون جهانی شطرنج در خصوص این مسابقه نوشت: در هیجان انگیزترین بازی دور هفتم مسابقات تاتا استیل، مقصودلو در دفاع بهتر ظاهر شد و توانست به تساوی برسد. پرهام با تلاش برای بردن به هر قیمتی از خط باریکی عبور کرد چرا که او پیاده خود را تا b 7 پیش برد، اما در طول راه یک مهره را از دست داد. کاروآنا به پیروزی بسیار نزدیک شد، اما چند حرکت پیروز را از دست داد و به مقصودلو اجازه داد تا یک تساوی را تضمین کند.

به گزارش ایسنا، هشتاد و پنجمین دوره مسابقات تاتا استیل یک بازی رفت و برگشتی 14 نفره است که از 14 تا 29 ژانویه در هلند برگزار می شود. پرهام مقصودلو به جای دودا در این مسابقات دست به مهره شده است.

منبع: فرارو

به "عجیب ترین رقابت شطرنج بین ملی پوش ایرانی و رقیب آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین رقابت شطرنج بین ملی پوش ایرانی و رقیب آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید