فعالیت رو به رشد بخش خصوصی در بومی سازی تجهیزات مخابراتی

به گزارش وبلاگ ستاره، عیسی زارع پور در مصاحبه با خبرنگاران، درباره شرایط فراوری و بومی سازی تجهیزات مخابراتی در کشور برای استفاده در شبکه ملی اطلاعات و نیز استفاده در پروژه فیبرنوری نقاط گفت: اگرچه نمی توان دقیقاً گفت که چند درصد پروژه فیبرنوری و شبکه ملی اطلاعات را می توان به فراوری داخل سپرد اما شواهد نشان می دهد که فراوریکنندگان داخلی در حوزه تجهیزات پسیو شبکه (غیر فعال) پیروز عمل نموده و هم اکنون می توانیم بگوییم که تمامی تجهیزات پسیو مورد احتیاج پروژه اینترنت فیبرنوری (فیبرنوری نقاط) در داخل کشور قابل فراوری است.

فعالیت رو به رشد بخش خصوصی در بومی سازی تجهیزات مخابراتی

وی با بیان اینکه در زمینه فراوری تجهیزات اکتیو (فعال) نیز شاهد فراوری و بومی سازی بخش قابل توجهی از تجهیزات مخابراتی هستیم، اضافه کرد: اما از آنجایی که این تجهیزات تا به امروز تقاضا و بازار نداشته است، فراوری کنندگان به سمت فراوری انبوه نرفته اند.

وزیر ارتباطات با اشاره به نمایشگاه ظرفیت شبکه ملی اطلاعات که با موضوع توسعه زیرساخت های شبکه فیبرنوری(FTTX) و آشنایی با دستاوردهای ملی و توانمندی فراوریکنندگان این حوزه اسفندماه 1400 در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار گردید، گفت: این نمایشگاه با هدف شناسایی فراوریکنندگان و احصای توان داخلی برای به کارگیری تجهیزات قابل استفاده در پروژه شبکه دسترسی فیبرنوری و شبکه ملی اطلاعات برگزار گردید که این حرکت نویدبخش آن است که نمونه های فراوریشده در کشور به سرعت به فراوری انبوه خواهند رسید. از سوی دیگر بخش هایی از تجهیزات که هنوز احتیاج به تحقیق و توسعه دارند کار خود را به سرعت پیش خواهند برد تا در نهایت شاهد بومی سازی تجهیزات عرصه مخابرات و ارتباطات کشور برای پروژه های بزرگ ملی باشیم.

زارع پور با تاکید بر حرکت رو به رشد فراوری و بومی سازی تجهیزات مخابراتی مرتبط با شبکه دسترسی فیبرنوری و شبکه ملی اطلاعات گفت: شواهد نشان می دهد که صنعت ICT به پروژه فیبرنوری منازل (FTTX) احساس خوبی دارد و انشاالله این پروژه به سرعت شروع و در زمان مقرر نیز سرانجام خواهد یافت.

به گزارش وبلاگ ستاره، مطابق با اعلام وزیر ارتباطات پروژه شبکه دسترسی فیبرنوری (فیبرنوری نقاط) قرار است ظرف مدت 3 سال آینده برای 20 میلیون خانوار، اینترنت خانگی با سرعت حداقل 30 مگ و حداکثر یک گیگابیت را فراهم کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فعالیت رو به رشد بخش خصوصی در بومی سازی تجهیزات مخابراتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت رو به رشد بخش خصوصی در بومی سازی تجهیزات مخابراتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید