مدیرعامل منطقه آزاد ارس : امکانات گردشگری در شأن مردم نیست

به گزارش وبلاگ ستاره، خبرنگاران : مدیرعامل منطقه آزاد ارس با بیان این که فرصتی برای پرداختن به حاشیه نداریم، گفت: امکانات گردشگری منطقه آزاد ارس در شأن مردم نیست.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس : امکانات گردشگری در شأن مردم نیست

به گزارش تسنیم، مجید کیانی با بیان رویکرد ما در تنظیم مناسبات منطقه، ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاران خواهد بود و این رویکرد را در صدور مجوزها و تعرفه ها لحاظ می شود اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در رهنمودهایشان بر رونق تولید، اشتغال و صادرات تاکید داشته اند و قطعا تلاش برای تحقق این امر در صدر برنامه های کاری بنده خواهد بود.

وی اضافه نمود: تا حدودی از دغدغه های اهالی صنعت، تجارت و کشاورزی ارس آگاه هستم و به این عزیزان اطمینان می دهم با کمک همدیگر برای رفع موانع و مسائل سرمایه گذاری و تولید تلاش خواهم کرد.

مدیرعامل تازه منطقه آزاد ارس شرح داد: امروز فرصتی برای از دست دادن و پرداختن به حاشیه ها نداریم و از همین امروز باید فضای تولید و صادرات را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی مهیا کنیم و با تقویت زیرساخت های انرژی و ترانزیت و همچنین تسهیل تامین بدون دردسر مواد اولیه دارای مزیت سرزمینی تولید ناخالص داخلی منطقه را جهش داده و عدد تجارت منطقه با خارج از خود را چندین برابر کنیم.

کیانی با بیان اینکه منطقه آزاد ارس ظرفیت های خوبی در حوزه های مختلف صنعت، کشاورزی، تجارت و جهانگردی دارد، متذکر شد: منطقه آزاد نیازمند توسعه متوازن در تمامی بخش هاست. بعضا شاهد تمرکز امکانات و ظرفیت ها در یک بخش بوده ایم و نتیجه آن این شده که یکجا صنعت و کارخانه داریم ولی در زیرساخت ها کمبود است و در نقطه ای دیگر جهانگرد داریم و امکانات در شان -مردم- نیست. یک جا پاساژ است، مسافر نیست و یک جا ظرفیت و امکانات وجود دارد اما سرمایه گذار نیست. لازمه حل این مسئله نگاه متوازن و جامع به تمام بخش هاست و این نگاه باید شامل خداآفرین نیز باشد.

مدیرعامل تازه منطقه آزاد ارس، توسعه روابط اقتصادی در بستر دیپلماسی اقتصادی را با همسایگان ارس جزو اهم برنامه های خود خواند و ادامه داد: پیگیر اجرایی شدن تفاهم نامه احداث منطقه آزاد مشترک در مغری با کشور ارمنستان خواهیم بود. همچنین تقویت زیرساخت ها و دسترسی به مرز نوردوز برای تسهیل و تقویت مناسبات اقتصادی با جمهوری آذربایجان مورد مهم دیگری است که پیگیری می کنم.

کیانی اضافه نمود: صادرات قطعی حدود 250 میلیون دلاری منطقه طبق آمار ارس به کشورهای همسایه در مقایسه با صادرات یک میلیارد و 600 میلیون دلاری استان عدد قابل توجهی نیست و بنده بعضا می شنوم که این عدد حتی کمتر از برخی شهرک های صنعتی نیز است.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد ارس می تواند نقش فعال و منفعت طلبانه ای در استفاده از کریدور شرق به غرب زنگه زور در راستای ایجاد کریدور تجارت در این حوزه عمل کند، گفت: قرار گرفتن در راستا تجارت ذرت، گندم و همچنین گوشت می تواند حجم صادرات مجدد از منطقه و رسوب ارزش اضافه نموده را افزایش دهد.وی همچنین بیان نمود: از نارضایتی و مطالبات کارکنان منطقه آزاد ارس آگاه هستم و با ساماندهی ساختار،سازمان را پویا و با نشاط می کنم.

منبع: توریسم آنلاین

به "مدیرعامل منطقه آزاد ارس : امکانات گردشگری در شأن مردم نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل منطقه آزاد ارس : امکانات گردشگری در شأن مردم نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید