دو شاسی بلند نو که سایپا به ایران وارد می نماید

به گزارش وبلاگ ستاره، گروه خودروسازی سایپا میخواهد دو شاسی بلند تازه چینی وی جی وی U75 پلاس و زوتی T300 را به شکل وارداتی به بازار ایران عرضه کند.

دو شاسی بلند نو که سایپا به ایران وارد می نماید

به گزارش گجت نیوز، خبر ها حاکی از آن است گروه خودروسازی سایپا علاوه بر واردات محصولات چانگان از جمله چانگان CS35 پلاس و چانگان CS55 پلاس میخواهد دو شاسی بلند نو از برند های چینی وی جی وی و زوتی را نیز به بازار ایران بیاورد.

در ادامه با مشخصات این دو شاسی بلند نو سایپا آشنا خواهیم شد.

وی جی وی U75 پلاس

وی جی وی U75 پلاس یکی از شاسی بلند های نو سایپا محسوب می گردد که به زودی وارد بازار ایران خواهد شد. این خودرو که در واقع نسخه اسپرت تر و قدرتمندتر U70 بوده از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ بهره می برد. این پیشرانه می تواند قدرتی برابر با 224 اسب بخار و گشتاور 385 نیوتن متر را به فراوری برساند. قدرت فراوری شده از این پیشرانه نیز به وسیله گیربکس 8 سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو انتقال پیدا خواهد نمود.

زوتی T300

زوتی T300 همچون وی جی وی U75 پلاس برای مشتریان ایرانی ناشناخته نیست؛ چراکه این خودرو در سال 1398 نیز به وسیله شرکت خودروسازی راین روانه بازار ایران شد، اما اکنون شرکت سایپا میخواهد آن را در ابتدا به شکل وارداتی و در ادامه به شکل مونتاژی به بازار ایران عرضه کند. زوتی T300 از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر بهره می برد که مدل تنفس طبیعی آن می تواند قدرتی برابر با 112 اسب بخار و گشتاور 143 نیوتن متر را به فراوری برساند.

قدرت فراوری شده از این پیشرانه نیز به وسیله گیربکس 5 سرعته دستی و یا CVT اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل خواهد شد. البته پیشرانه توربو این خودرو قدرتی برابر با 144 اسب بخار و گشتاور 200 نیوتن متر را به همراه دارد که به وسیله گیربکس CVT اتوماتیک به چرخ های جلو انتقال پیدا می نماید. به احتمال زیاد سایپا نسخه توربو آن را با گیربکس CVT به ایران خواهد آورد.

منبع: فرارو

به "دو شاسی بلند نو که سایپا به ایران وارد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو شاسی بلند نو که سایپا به ایران وارد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید