چرا نباید از مصرف کلاژن ها غافل شویم؟

به گزارش وبلاگ ستاره، اینطور گفته می گردد که سیر، چای سفید، مرکبات، پروتئین، سبزیجات نارنجی رنگ، انواع توت ها، سویا و ماهی سرشار از کلاژن هستند.

چرا نباید از مصرف کلاژن ها غافل شویم؟

شما می توانید با مصرف غذاهای حاوی کلاژن از 6 مزیت سلامت آنها استفاده کنید:

بهبود سلامت پوست: کلاژن علاوه بر حفظ خاصیت ارتجاعی پوست، منجر به بهبود آبرسانی به آن هم می گردد. بدن شما با افزایش سن کلاژن کمتری فراوری می نماید که همین امر منجر به خشکی پوست و تشکیل چین و چروک ها می گردد. با این حال مطالعات متعدد نشان داده اند که مصرف مکمل های کلاژن ممکن است به کاهش پیری پوست شما در اثر افزایش سن یاری کند. علاوه بر این مصرف کلاژن، منجر به افزایش فراوری سایر پروتئین هایی که به ساختار پوست یاری می نمایند از جمله آلاستین و فیبریلین، گردد.

یاری به کاهش درد: یاری به تقویت غضروف ها و در نهایت حمایت از مفاصل یاری می نماید. بعضی مطالعات نشان داده اند که خطر ابتلا به اختلالات مفصلی مانند استئوآرتریت با مصرف کلاژن کاهش می یابد. کلاژن با کاهش التهاب و کاهش درد ناشی از بیماری های مفصلی ارتباط دارد.

جلوگیری از تحلیل استخوان ها: همراه با افزایش سن و کاهش فراوری کلاژن، کاهش توده استخوانی هم رخ می دهد و همین امر خطر ابتلا به پوکی استخوان را بالا می برد. این در حالی است که مصرف کلاژن تراکم استخوان را بالا می برد.

افزایش توده عضلانی: بین 1 تا 10 درصد از بافت عضلانی از کلاژن تشکیل شده است. این پروتئین برای تقویت ماهیچه ها و عملکرد صحیح آنها بسیار لازم است. مطالعات نشان می دهد که مکمل های کلاژن به افزایش توده عضلانی منجر گردد بخصوص در کسانی که با افزایش سن، توده عضلانی شان کاهش یافته است.

افزایش سلامت قلب: محققان دریافته اند که مصرف مکمل های کلاژن ممکن است به کاهش خطر بیماری های قلبی یاری کمد. بدون کلاژن کافی، ممکن است شریان ها ضعیف و شنماینده باشند. این شرایط ممکن است خطر ابتلا به آترواسکلروز را افزایش دهد. آترواسکلروز می تواند خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد.

سایر مزایای بهداشتی: این نکته ثابت شده که کلاژن باعث افزایش سلامت ناخن ها می گردد. علاوه بر این استفاده از مکمل های کلاژن برای درمان سندرم روده تحریک پذیر هم کاربرد دارد. مطالعاتی در خصوص نقش مکمل های کلاژن در حفظ سلامت مغز انجام نشده است با این حال بعضی ادعا می نمایند که این مکمل ها باعث بهبود خلق و خو و کاهش اضطراب می شوند. علاوه بر این بعضی محققان معتقدند که مصرف مکمل های کلاژن باعث کاهش وزن و افزایش متابولیسم هم خواهد شد.

healthline

منبع: ایرنا زندگی

به "چرا نباید از مصرف کلاژن ها غافل شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا نباید از مصرف کلاژن ها غافل شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید